Avatar billede danauktion Nybegynder
24. august 2004 - 00:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

di-604

Jeg har ovenstående router placeret på TDCs ADSL-forbindelse og har nu sat en webserver op bag denne router.
Jeg har åbnet for port 20-21, 23, 25, 80, 81 og et par stykker til.
Men jeg kan simpelhen ikke få lov at ftp til www.mydomain.dk eller til WAN ip nummeret, men hvis jeg FTP'er til LAN IP nummeret så virker det fint....

Jeg kan iøvrigt sagtens komme til domænet via HTTP - det er kun FTP'en som driller.

Hvordan skal en di-604 være opsat hos TDCADSL for at virke fuldt ud uden at være et sikkerhedsmæssigt problem.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
24. august 2004 - 06:23 #1
Har du enablet Virtual Server FTP i Admin-webbens side (Fanebladet Advanced, knappen Virtual Server) og bedt den om at pege på den maskine, der hoster FTP-serveren?
Avatar billede danauktion Nybegynder
24. august 2004 - 10:40 #2
Ja, i Virutal Server->Advanceret har jeg enablet port 20,21,23,24,80 og 81 og de peger alle over på min web-server på 192.168.0.222

Og jeg kan sagtens FTP imod denne IP-adresse - det er kun når jeg forsøger at FTP imod URL'en (www.xxxx.dk) eller imod WAN IP at det ikke virker.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
24. august 2004 - 10:42 #3
forsøger du fra lokalnettet? Hvis du har anonym login på din FTP server, så prøv at maile mig dit domænenavn på bt@fk-data.dk
Avatar billede benneharli Juniormester
28. august 2004 - 12:28 #4
prøve med ftp://brugernavn:adgangskode@mydomain.dk

eller hvis du bruger en FTP klient ftp.mydomain.dk
Avatar billede benneharli Juniormester
10. september 2004 - 17:05 #5
Sker der noget her?
Avatar billede benneharli Juniormester
25. september 2004 - 22:02 #6
Er det lukketid? ;-)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
27. september 2004 - 08:40 #7
Det tror jeg - jeg har i hvert fald konstateret, at der var hul igennem.
Avatar billede benneharli Juniormester
27. september 2004 - 11:04 #8
Hvem skal points gå til? ;-)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
27. september 2004 - 11:05 #9
Det er jo op til danauktion. Jeg mener i hvert fald at jeg er berettiget til points.