Avatar billede gotcha Nybegynder
23. august 2004 - 16:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udtrække del af db fra Excel VBA

Jeg har en mindre database i Access, og nu vil jeg gerne hive nogle data over i Excel. Jeg har følgende kode:

    'define sql strings
    strTable = "USOAS"
    strSQL = "Select " & strFields & " from " & strTable & " where Date >= #" & Format(dFrom, "mm-dd-yy") & "# and Date <= #" & Format(dTo, "mm-dd-yy") & "# order by Date asc"

    'extract data from db
    Set rs = db.OpenRecordset(strSQL)

Den første kolonne i min tabel hedder "Date" og de resterende 4 indholder tal. Hvis jeg vælger alle (*) i strSQL, så er der intet problem, men når jeg begynder at indføre strFields, så får jeg følgende fejlmeddelse:

Syntax error (missing operator) in query expression '30YGOV'.

30YGOV er navnet på kolonne nr. 2 og strSQL ser sådan ud:

"Select Date, 30YGOV, 15YGOV, 30YSWAP, 15YSWAP from USOAS where Date >= #02-10-04# and Date <= #08-20-04# order by Date asc"

Nogen der kan finde fejlen?

Mvh Morten
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. august 2004 - 16:57 #1
Smid pinger omkring dine kolonne navne. '30YGOV' osv.
Avatar billede hekla Nybegynder
23. august 2004 - 17:01 #2
gotcha. Hvis du lukker nogle af dine 15 åbne spørgsmål, har du større chance for at få hjælp.
Avatar billede mugs Novice
23. august 2004 - 17:01 #3
Prøv at omslutte dine Tekstfelter med en apostrof således:

'" & strFields & "'

Men hvorfor gøre det så besværligt. Du bør kunne nøjes med denne:

DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, 8, "Forespørgsel1", "D:\XP\Mappe1", True, ""
Avatar billede gotcha Nybegynder
24. august 2004 - 09:02 #4
hekla >> Jeg har lukket en bunke gamle spørgsmål, så der kun skulle være aktuelle tilbage.

jpvj >> Hvis jeg tilføjer apostrof omkring hvert feltnavn (se nedenstående), så får jeg ikke data ud, men i stedet indeholder hver celle navnet på søjlen, dvs:

Date  30YGOV 15YGOV ...
.      .      .

etc.

Strengen ser nu sådan ud:

strSQL = "Select 'Date', '30YGOV', '15YGOV', '30YSWAP', '15YSWAP' from " & strTable & " where Date >= #" & Format(dFrom, "mm-dd-yy") & "# and Date <= #" & Format(dTo, "mm-dd-yy") & "# order by Date asc"
Avatar billede mugs Novice
24. august 2004 - 09:09 #5
"Prøv at omslutte dine Tekstfelter med en apostrof således":

og kun tekstfelter!