Avatar billede ogfed Nybegynder
23. august 2004 - 12:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MsSQL forbindelse i Java

Hej

Jeg skal have lavet en forbindelse til MsSQL i Java. Jeg bruger følgende stykke kode til at connecte til min db. problemet er at jeg får en fejl:

java.sql.SQLException: [Microsoft][SQLServer 2000 Driver for JDBC][SQLServer]Login failed for user 'user'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection.

Er der nogen der kan hjælpe mig??

import java.*;
public class Connect{
    private java.sql.Connection con = null;
    private String url = "jdbc:microsoft:sqlserver://";
    private String serverName= "localhost";
    private String portNumber = "1433";
    private String databaseName= "databasename";
    private String userName = "user";
    private String password = "pass";

    public Connect(){}

    private String getConnectionUrl(){
          return url+serverName+":"+portNumber+";databaseName="+databaseName+";";
    }

    private java.sql.Connection getConnection(){
          try{
              Class.forName("com.microsoft.jdbc.sqlserver.SQLServerDriver");
              con = java.sql.DriverManager.getConnection(getConnectionUrl(),userName,password);
              if(con!=null) System.out.println("Connection Successful!");
          }catch(Exception e){
              e.printStackTrace();
              System.out.println("Error Trace in getConnection() : " + e.getMessage());
        }
          return con;
      }
Avatar billede hanshansen_2 Nybegynder
23. august 2004 - 12:19 #1
Microsofts JDBC-driver understøtter ikke 'NT authentication'. Du bliver derfor nødt til at køre med Mixed authentication: 'SQL Server and Windows' hvis du kan. I EM højreklikker du og vælger egenskaber, derefter fanebladet 'Security'.

/Hans
Avatar billede hanshansen_2 Nybegynder
23. august 2004 - 12:23 #2
Hvis du ikke kan ændre sikkerhedsindstillingerne på serversiden kan du måske skifte driver. Jeg har læst (ikke prøvet) at jtds.sourceforge.net understøtter NT authentication. Det er der også kommercielle drivere der gør (f.eks. DataDirect) - men de koster en del.

/Hans
Avatar billede ogfed Nybegynder
23. august 2004 - 13:45 #3
Nu har jeg forsøgt at ændre i egenskaber under security, men det giver mig følgende fejl.

java.sql.SQLException: [Microsoft][SQLServer 2000 Driver for JDBC][SQLServer]Log
in failed for user 'user'.
Avatar billede ogfed Nybegynder
23. august 2004 - 17:18 #4
Lukker