Avatar billede hestekongen Nybegynder
22. august 2004 - 21:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Programmerbare kontakter eller swiches.

Hejsa, jeg er ved at sammenstykke en lille computer, hvis eneste formål er at kunne tænde, optage videoklip fra et webcam, stoppe optagelsen, og slukke. Det er planen at computeren ikke skal tilsluttes en skærm, når den først er konfigureret, de film som så bliver optaget, blive downloadet fra computeren via netværk.

Mit problem ligger i at jeg mangler et stykke hardware med kontakter til at styre de funktioner, som maskinen skal kunne; tænde/slukke, optage/stoppe optagelse fra webcam 1 og optage/stoppe optagelse fra webcam 2.

Jeg havde tænkt på om det var muligt at med nogle on/off kontakter på et print, og tilsluttet parallel porten - men jeg er bange for at det bliver noget hø med programmeringen til det..

Nogen der har nogle gode ideer, eller kender noget kontakt-halløj, som er produceret med drivere og det hele..
Avatar billede perj Nybegynder
22. august 2004 - 23:51 #1
Sådan et kort til parr.porten har jeg liggende et eller andet sted incl. software, men kan ikke huske hvor jeg købte det. Du kan muligvis få noget lignende her: http://www.danbit.dk/produkter/0606.phtml
Ellers prøv på google: http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&q=relay-8&meta=
Avatar billede gyraf Nybegynder
23. august 2004 - 10:14 #2
Hvorfor ikke bare bruge wake-on-LAN til at starte computeren, og så styre webcams'ene med software og bruge software power-off?

Jakob E.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. august 2004 - 00:01 #3
kan du ikke bare installere VNC eller køre remote desktop fra en anden PC når den skal styres?

nu skriver du ikke hvad du bruger af software, men kig på http://winlirc.sourceforge.net/ og www.lirc.org - softare så du kan styre din PC via en fjernbetjening, over IR port sat til COM porten... har selv brugt det til en mp3player og det virker skide godt
Avatar billede hestekongen Nybegynder
16. september 2005 - 15:48 #4
Fandt ud af at kun bruge num-pad fra et billigt tastatur, og programmere tasterne..