Avatar billede natro Nybegynder
22. august 2004 - 13:22 Der er 2 kommentarer

No database selected-database error

Er der én der ud fra følgende par linier kan se hvorfor typo3 ikke vil vælge databasen tetrapolitana_d nederst??
Beskeden er  "No database selected-database error", den brokker sig derimod ikke over host(localhost), username(tetropolitana_d) og password(56rxgHCd)

function sql_pconnect($TYPO3_db_host, $TYPO3_db_username, $TYPO3_db_password)    {
        $this->link = mysql_pconnect("localhost", "tetropolitana_d", "56rxgHCd");
        return $this->link;
    }

    /**
    * Select a MySQL database
    * mysql_select_db() wrapper function
    * Usage count/core: 8
    *
    * @param    string        Database to connect to.
    * @return    boolean        Returns TRUE on success or FALSE on failure.
    */
    function sql_select_db($TYPO3_db)    {
            return mysql_select_db("tetropolitana_d", $this->link);
    }
Avatar billede detox Nybegynder
22. august 2004 - 13:38 #1
Jeg tror det er det gale sted du har indsat dine værdier. Det er jo meningen funktionenerne bliver kaldt med nogle parametre. Er der ikke et sted (en config-fil fx) hvor du kan udfylde:
$TYPO3_db_host = "localhost";
$TYPO3_db_username = "tetropolitana_d";
osv...
Avatar billede dennismp Nybegynder
22. august 2004 - 13:40 #2
ja, normalt vil den 1-2-3 installer spørge efter de værdier der er behov for. Det er ikke meningen du skal ændre i koden.