Avatar billede cora Nybegynder
27. februar 2001 - 22:11 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Happy 99.exe

Hej,

Jeg trænger til lidt hjælp - er der nogen der kender en virus der hedder Happy99 exe.
(Nytårsfyrværkeri)?
Er det en virus eller hvad. Hvordan slipper man af med den.
Den har det med at hægte sig på e-mails?
Avatar billede makse Nybegynder
27. februar 2001 - 22:15 #1
Happy99.exe (Also known as Win95/Happy99.Worm, SKA and Win32.SKA.A)
Happy99.exe was first reported in January after it was sent to several newsgroups. It is attaches itself to outgoing email messages. If the recipient runs this attachment, it will display both the message “Happy New Year 1999!!” and a fireworks graphic.

It copies itself to the Window/System folder as SKA.EXE and SKA.DLL.  It also copies the file WSOCK32.DLL to WSOCK32.SKA and then modifies WSOCK32.DLL.  As a consequence of this, the file will attach Happy99.exe to all outgoing email messages.  (Happy99.exe is considered a worm due to this component.)  The file LISTE.SKA is created and stored in the Windows Systems folder and this collates a list of all email recipients of the Happy99.exe.

To remove the virus from the DOS Prompt delete SKA.EXE, SKA.DLL, LISTE.SKA and WSOCK32.DLL, then rename WSOCK32.SKA to WSOCK32.DLL.

If you receive the Happy99.exe via email, do not run it--delete it immediately.

Avatar billede cora Nybegynder
27. februar 2001 - 22:18 #2

Avatar billede limemedia Nybegynder
27. februar 2001 - 22:18 #3
You will need to reboot to MS-DOS mode as WSOCK32.DLL cannot be changed under Windows. \"SHUTDOWN | RESTART TO MSDOS MODE\" and when at the command prompt, type in these instructions:

CD C:\\WINDOWS\\SYSTEM
REN WSOCK32.DLL WSOCK32.BAD
REN WSOCK32.SKA WSOCK32.DLL
DEL SKA.EXE
DEL SKA.DLL
COPY LISTE.SKA C:\\

The above is sufficient to stop the worm from working. To restart Windows, type EXIT. Note that the file LISTE.SKA contains a listing of persons whom have received the HAPPY99.EXE file unsolicited from you. It would be good netiquette to inform them of this misdeed and forward them the removal instructions as well.

Avatar billede thirdmanonthemoon Nybegynder
27. februar 2001 - 22:19 #4
eftersom det er en meget kendt virus vil jeg mene at du kan gå ind på nettet hos vilken somhelst antivirus udbydder f.eks. www.mcafee.com som tilbydder online virus tjéck og fjerning....eller kan du søge på f.eks. www.altavista.com efter happy 99 og vil højst sandsynlig finde en del steder du kan læse hvordan du kan komme af med den.

Håber du får den væk :)

Mvh Thirdmanonthemoon
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. februar 2001 - 22:19 #5
og husk så at selv dine bedste venner sender virus sååå ! kør ikke .exe og andre \"smarte\" filer uden en antivirus :)
Avatar billede cora Nybegynder
27. februar 2001 - 23:04 #6
Hello makse
Thank you so much for your help, I am working at it at the moment, that is why it took a little time to answer.
Avatar billede cora Nybegynder
27. februar 2001 - 23:07 #7
Hej ljweb

Mange ta for god hjælp, og tak for dine gode råd om ikke at åbne ukritisk. Jeg skal nok passe bedre på. Jeg har lige installeret Vcatch fra
Excite iaftes. Kender du den?
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. februar 2001 - 23:08 #8
cora >> vi cut/paster vores svar :) du behøver vist ikke snakke udenlandsk :D
Avatar billede cora Nybegynder
27. februar 2001 - 23:10 #9
Hej thirdmanonthemoon

Også en stor tak til dig for dine gode råd, det vil blive afprøvet i løbet af natten.
Nu er jeg ikke så meget inde i det her med point på eksperten, hvordan (takker je) deler jeg point ud?
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. februar 2001 - 23:10 #10
cora >> kører en McAfee men jeg er *MEGET* selektiv i åbning af vedhæftede filer :) én gang virus er én gang for meget
Avatar billede makse Nybegynder
27. februar 2001 - 23:10 #11
:) Selv tak Cora.

Avatar billede cora Nybegynder
27. februar 2001 - 23:13 #12
Hej ljweb

Du har fuldkommen ret - nu har jeg leget med pc i 3 år og det er første gang jeg har oplevet dette.
Så er det jo bare lækkert at der sidder nogen rare mennesker til at hjælpe rundt omkring
Avatar billede makse Nybegynder
27. februar 2001 - 23:15 #13
Du kunne også prøve InoculateIT. Det er gratis for private, og de opgraderer flere gange om ugen.
Og så er det ikke særligt resourcekrævende.

Det kan hentes her:
http://antivirus.cai.com/cgi-bin/ipe/connect.cgi
Avatar billede cora Nybegynder
27. februar 2001 - 23:16 #14
ok makse, du kan altså tale dansk - men jeg forstår den godt, din vejledning, så det er bare  tip top
Avatar billede makse Nybegynder
27. februar 2001 - 23:18 #15
:) yup. Det var også forkert af mig, at ikke henvise dig til hvor oplysningerne lå. Men jeg havde teksten liggende, så det gik lidt for stærkt.
Avatar billede cora Nybegynder
27. februar 2001 - 23:19 #16
ljweb

nu er jeg på glatis - prøv lige igen, jeg forstår ikke helt hvad det er jeg kan/skalgøre
Avatar billede cora Nybegynder
27. februar 2001 - 23:22 #17
Tak for det makse, den vil jeg kikke på lidt senere.
Avatar billede cora Nybegynder
27. februar 2001 - 23:29 #18
Må jeg her have lov til at sige Jer mange tak for hjælpen - jeg håber en dag at blive lige så dygtig til det her som I er, og kan give gode råd til andre.
Tak til Eksperten der har lagt forum til
Mange hilsner og god vind,
Cora
Avatar billede makse Nybegynder
27. februar 2001 - 23:54 #19
Cora, du skal huske at lukke spørgsmålet, ved at acceptere vores svar. :)
Avatar billede cora Nybegynder
28. februar 2001 - 00:12 #20
ok makse - it\'s done...
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. februar 2001 - 07:01 #21
Hehe .. du skal ikke selv lave et svar .. ;-) Du skal i den liste, lige over skrive feltet vælge den/dem du vil give point og tryk acceptere..
Avatar billede cora Nybegynder
28. februar 2001 - 07:11 #22
qoulduck

Tak for det - det var lige det svar jeg manglede
tak for hjælpen - også til dig

Avatar billede cora Nybegynder
28. februar 2001 - 07:15 #23
Jeg skal lige fortælle at ved hjælp af jeres gode råd og Mogens\' gode vejledning så skulle den være
væk, det vil vise sig i løbet af dagen. Men inde i dos viste der sig ikke at være mere da vi var færdig med den.
Cora
Avatar billede cora Nybegynder
01. marts 2001 - 09:54 #24
Til ljweb

Jeg vil lige spørge dig om du vil hjælpe Preben der har givet mig denne virus, med at slette hans virus. Jeg er ikke dygtig nok til at guide ham.
Du er velkommen til at svare mig på cora@city.dk
På forhånd tak
pc. jeg kan se der står afvist svar - jeg er ked af hvis det er mig der ikke har gjort noget jeg skulle. Venlig hilsen Cora