Avatar billede mmf Nybegynder
21. august 2004 - 23:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dynamic Download

Er det muligt med en asp vbscript, at lave en dynamisk download side. Jeg har en database med ca 25 forskellige filer. Jeg vil gerne lave en side der automatisk viser filerne i min database. Men er det muligt, at lave links til at downloade disse filer automatisk. Dvs. klikke på et link, og man downloader den ønskede fil??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. august 2004 - 10:57 #1
Det man normalt gør er at lægge sine download filer op på serveren i en mappe, lad os sige /download
I sin database har man så et field som indeholder linket til hver fil,
ID:[1] Fil:[/download/fil1.zip]
ID:[2] Fil:[/download/fil2.zip]

Opret så et Recordset på en side, som henter dine records fra Application dialogboksen (Ctrl+F10 & tryk på +).

Skriv så feks. [Download fil her] -> Marker teksten -> I properties Inspectoren klikker du på Mappe ikonet til højre for link boksen -> I Select File vælger du Data Sources i toppen -> Vælg så det rigtige Feldt i din database [Fil]-> Klik OK
Nu ser dit link sådant ud i Code View :
<a href="<%=(Recordset1.Fields.Item("Fil").Value)%>">Download fil her </a>

Marker dit link i Design View
Gå så til Server Behaviors (Ctrl+F9 & tryk på +), vælg Repeat Region og evt. All Records.

Så vil alle links fremkomme ved kald af denne side.
Avatar billede mmf Nybegynder
22. august 2004 - 20:26 #2
Tak det virker.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. august 2004 - 20:37 #3
Det var jo godt ;-)

Så husk at lukke spørgsmålet, jeg kan se at du har nogle åbne spørgsmål hvor folk sidder og venter på dig..........

http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=mmf&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on
Avatar billede mmf Nybegynder
22. august 2004 - 20:48 #4
Det troede jeg jeg gjorden når jeg accepterede svaret, Men hvordan gør heg??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. august 2004 - 22:02 #5
Dette spørgsmål er ikke accepteret endnu.
Du acceptere en brugers svar ved at marker hans navn i boksen til venstre for Tekst boksen som du skriver kommentare/svar i, så klikker du på accepter.

Hvis der er flere som har svaret og du ønsker at dele pointene mellem dem, så holder du CTRL nede og klikker på de brugernavne som du ønsker skal have points, og trykker på accepter ;-)