Avatar billede jonasr Nybegynder
21. august 2004 - 16:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

leave Y / N og Enter!?

hejsa i går fortalte arne mig hvordan jeg kunne vælge om jeg ville blive i mit program eller lukke det igen... men jeg kunne godt tænke mig at når det spørgsmål kom:

"Leave? Y/N" at det så kun var de to knapper der var aktive... helst også hvor det ville være muligt stadig at kunne trykke 1/2/3/4/5/6/7/8/9 ind i mine undermenuer

S.U.S. :)

mange tak, JonasR
Avatar billede bertelbrander Praktikant
21. august 2004 - 18:18 #1
Man kan ikke forhindre brugeren i at trykke andet end j/J/n/N, men man kan lave en loop der kører indtil han trykker på en af de rigtige kanapper:

int main()
{
  char cont;
  do
  {
    ...
    printf("Leave?\n");
    do
    {
      cont = getch();
    }
    while(cont != 'j' && cont !=  'J' && cont != 'n' && cont != 'N');
  }
  while(cont == 'n' || cont == 'N');
  return 0;
}
Avatar billede jonasr Nybegynder
21. august 2004 - 22:09 #2
den har jeg desværre allerede i min kode, det var det arne hjalp mig med... det var bare den lille finesse der... :-/
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2004 - 22:22 #3
Du har vist ikke bemærket at bertel har tilføjet en ekstra while løkke.
Avatar billede jonasr Nybegynder
21. august 2004 - 22:55 #4
oooh :) nej det har jeg vist ikke... :) skal lige prøves...
Avatar billede jonasr Nybegynder
21. august 2004 - 23:07 #5
bertelbrander den funktion takker jeg mange gange for :D  (lav lige et svar)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
21. august 2004 - 23:10 #6
Der har vi et problem; jeg vil helst ikke have point.
Avatar billede jonasr Nybegynder
21. august 2004 - 23:14 #7
så skal du da blive fri... men du skal alligevel have mange mange tak!!! en genial funktion! efter 3 uger elsker jeg allerede C++ :D
Avatar billede jonasr Nybegynder
23. august 2004 - 08:40 #8
.