Avatar billede kujuk Nybegynder
21. august 2004 - 13:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærm fryser ved lukning af CD-rom drev

75% af gangene jeg lukker skuffen til CD-rom drevet eller til min DVD-brænder, så fastfryser skærmen.

Er der nogle som har nogle ideer til hvordan jeg kan løse det ?

Jeg har XP, 120 GB HD, 750 RAM, så jeg synes da ikke det kan være der jeg mangler noget.
Avatar billede kujuk Nybegynder
21. august 2004 - 13:53 #1
Det kan lige tilføjes, at den eneste løsning på fastfrysningen er at genstarte med en skive i drevet. Jeg kan ikke gøre noget som helst, ej hellere ctrl+alt+delete.
Avatar billede fjamze Nybegynder
21. august 2004 - 14:08 #2
Det lyder som om problemet er hvordan din harddisk og cdrom drev er sat til motherbordet. Sår for at de er sat ordentligt til master og slave.

Du skriver ikke hvilket motherbord du har, men sørg for at installere de drivere der følger med til motherbordet.
Avatar billede ahave Nybegynder
21. august 2004 - 14:14 #3
Gør den den også, hvis der ikke er nogen cd i??
Avatar billede kujuk Nybegynder
21. august 2004 - 16:51 #4
>>>ahave

Nej, den fryser ikke hvis der ikke er nogen cd i. Den fryser typist 10 - 30 sek. efter skuffen er lukket. CD`en forsætter med at snurre, og alt er som sagt låst, ikke engang cd-skuffen kan åbnes.

>>>fjamzi

Motherbord..., øhh, hvor er det lige jeg ser det ?
Er det:
ACPI Multiprocessor PC
C-Media AC97 Audio Device
nVidia WDM A/V Crossbar
nVidia WDM video capture (universal)

Hvordan får jeg bedst nye opdateringer fundet - og installeret ?
Avatar billede kujuk Nybegynder
21. august 2004 - 18:13 #5
Nå, jeg fandt lige et program omtalt andets steds, "Everest Home Eddition", som kunne fortælle mig, følgende:

Motherboard:
  CPU Type  Intel Pentium 4HT, 2800 MHz (14 x 200)
  Motherboard Navn  ASRock P4VT8 (5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio, LAN)
  Motherboard Chipset  VIA VT8763 Apollo PT800
  System Hukommelse  768 MB (DDR SDRAM)
  BIOS Type  AMI (11/12/03)

Men igen, jeg har ikke helt styr på hvordan jeg finder de nødvendige drivere, og hvorvidt de falder på plads af sig selv efter download.
Avatar billede kujuk Nybegynder
26. august 2004 - 18:32 #6
Lukker, der var ikke meget hjælp at hente ;-(