Avatar billede hanshenp Nybegynder
27. februar 2001 - 20:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min computer genstarter

Hej!

Jeg har det problem, at min computer a og til genstarter, den bliver ikke særlig hårdt belastet, maskinen er en:
AMD-Thunderbirf 1100 MHz
128 VCM-Ram
Soltek
Radeon 64 MB DDR-Ram
Creative SB 1024 Live! lydkort

På forhånd tak
Avatar billede nitro Nybegynder
27. februar 2001 - 20:01 #1
www.windows.com Der kan du hente en klient til disse problemer!!!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. februar 2001 - 20:03 #2
Hvilket operativsystem kører du med
Avatar billede hanshenp Nybegynder
27. februar 2001 - 20:06 #3
jeg kører med windows 98
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. februar 2001 - 20:07 #4
Windows 98 second edition??????
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. februar 2001 - 20:08 #5
Der findes en shutdown patch (tror jeg nok den hedder) der kan løse dit problem......
Avatar billede hanshenp Nybegynder
27. februar 2001 - 20:11 #6
jeps second edition, jeg kan ikke finde denne patch
Avatar billede nitro Nybegynder
27. februar 2001 - 20:11 #7
HeHe! Også kaldet en klient!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. februar 2001 - 20:12 #8
Følgende er fundet på windows hjemmeside:
http://search.microsoft.com/us/products/windows/windows98/results.asp?qu=shutdown&nq=TRUE&SCatalog=&Boolean=PHRASE&Finish=Search+Now%21&SName=Windows+98&SPath=http%3A%2F%2Fwww.microsoft.com%2Fwindows98%2F&image1.x=29&image1.y=10

1.  Windows 98 Second Edition Shutdown Supplement

Summary: Addresses shutdown issues on systems with specific hardware/software configurations running Windows 98 Second Edition. These issues include systems restarting when selecting shutdown and systems hanging on shutdown. NOTE: This supplement has been updated as of November, 1999. Please install this latest version.

2.  Windows 98 Second Edition Mapped Drives Shutdown Update

Summary: This update resolves a shutdown issue in Windows 98 Second Edition, where Windows may stop responding if there are a significant number of mapped network drives on your computer. The larger the number of drives that are mapped, the more likely the problem may occur.
Avatar billede brain Nybegynder
27. februar 2001 - 20:34 #9
Hvis ovenstående ikke løser problemet, så kan det altså også skyldes en ustabil strømforsyning. Især hvis du lige har smidt noget nyt hardware i den der evt. tækker mere strøm end det gamle. Hvis du kan monitorere spændingen på din strømforsyning, kan det måske give dig en ide til om det kunne være det...
Avatar billede tjmo Nybegynder
27. februar 2001 - 20:36 #10
er det kun i spil eller hva
Avatar billede gheko Nybegynder
27. februar 2001 - 21:05 #11
Brain har sandsynligvis ret. Jeg har selv et ATI 64 MB Radeon og en AMD T-bird, og AMD bruger meget strøm. Jeg var så samtidig så uheldig at have en Strømforsyning, som ikke kunne levere en stabil +12 volt, hvilket gjorde at min maskine rebootede en gang imellem.
Tjek dine spændinger via Probe software til Motherboard eller via Bios.