Avatar billede hebo Nybegynder
20. august 2004 - 15:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ikke autocommite

Kan man sætte en postgres databaseserver til ikke at commite en insert ved hver insert
Mit problem er at jeg skal sætte måske 1 million poster ind.
Og hvis den gemmer i databasen hver gang jeg eksekverer en insert query tager det alt for lang tid.

Applicationen er lavet i delphi
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2004 - 19:26 #1
Hvis man kan tro http://www.postgresql.org/docs/7.3/interactive/populate.html#DISABLE-AUTOCOMMIT
så dkal du bare bruge BEGIN først og COMMIT når du er færdig.

Hvilket database API/interface bruger du ?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2004 - 18:53 #2
OK ?
Avatar billede hebo Nybegynder
30. august 2004 - 09:53 #3
Som der står er den lavet i Delphi.
Problemet er at jeg skal måske update 200000 poster med hver post skal have en forskellig værdi der bliver beregnet, så jeg kan ikke update mere end en post ad gangen.
Avatar billede hebo Nybegynder
30. august 2004 - 10:14 #4
Jeg har selv fundet ud af det nu. BEGIN og COMMIT
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2004 - 18:30 #5
8 dage efter at der postet her !?!?
Avatar billede exp Juniormester
12. september 2004 - 14:12 #6
hebo >>
Du bedes venligst forklare, hvorfor du selv beholder point i dette spørgsmål, idet du benytter dig af den løsning arne_v nævner.

Mvh
coadmin
Avatar billede hebo Nybegynder
13. september 2004 - 08:45 #7
Fordi hans eksempel ikke viser hvordan jeg skal bruge det.
Jeg var nødt til at søge internettet indtil jeg fandt et eksempel på hvordan man gør, og der var svaret at man skulle bruge BEGIN og COMMIT. Det er et generelt problem blandt svar herinde at folk skriver hvad man skal bruge men ikke hvordan man bruger det.
Da jeg ikke kunne vide om det var i delphi , BDE enginen eller en query der skulle bruge BEGIN , COMMIT. Men hvis i synes at et halvt svar skal have pointene kan jeg da godt give ham dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2004 - 15:22 #8
30/8 skriver du at løsningen var BEGIN og COMMIT. 13/9 skriver du at det kun
var en halv løsning.

Og 20/8-30/8 (8 dage) faldt det dig ikke ind at spørge om hvordan de skulle bruges.

Jeg håber at du er glad for de 30 sparede point.
Avatar billede hebo Nybegynder
20. september 2004 - 09:06 #9
nææææ...jeg er bare så vant til at folk kommer med svar der forventer at brugeren har en stor viden inden for det besvarede spørgsmål, men hvis jeg havde det ville jeg ikke spørge herinde.
Men hvis andre end mig mener at arne v har fortjent de 30 point for svaret kan jeg da godt give ham dem.
Jeg synes bare at da jeg både bruger deplhi og querys er det rimelig relevant hvor og hvordan jeg skulle bruge COMMIT og BEGIN.
Avatar billede exp Juniormester
20. september 2004 - 09:30 #10
Jeg synes arne_v har fortjent dem.

exp/coadmin
Avatar billede hebo Nybegynder
20. september 2004 - 09:40 #11
ok..hvordan giver jeg ham dem så
Avatar billede exp Juniormester
20. september 2004 - 09:43 #12
Opretter et nyt spørgsmål på 30 point med titlen: "Point til arne_v". Og i spørgsmålet skriver du "Ref.: http://www.eksperten.dk/spm/531321"
Avatar billede hebo Nybegynder
20. september 2004 - 09:54 #13
det er gjort så nu mangler jeg bar en besvarelse :-)
Avatar billede exp Juniormester
20. september 2004 - 09:57 #14