Avatar billede occir76 Nybegynder
20. august 2004 - 09:34 Der er 5 kommentarer

MS ekspert hjælp hjælp

Hej Alle.

denne sag er temmelig svær..

ridser lige scenariet op ...

en antivirus server med Windows 2000 server.

og en share på serveren hvor gruppen "everyone" har rettigheder.

her kommer det svære.....

jeg kan sagtens fra min windows 2000 maskine se de share serveren.

jeg kan fra min kollegas  NT 4.0 WS  maskine fa adgang til sharen

ved at lave en start-> kør > og skrive \\ipadresse\share

maskienen er ikke med i domænet.

laver jeg den samme fra min NT 4.0 WS kan jeg ikke.. se den share... ?

får denne lidt mærkelige fejlmeddelse
"Mappen \\ipadresse\share eksisterer ikk."

jeg kan gå i dos og lave et net use l: \\ipadresse\share  så mapper den fint op.. og beder ikke om brugernavn eller password(det skal den heller ikke, så det er godt nok)

men jeg skal have et antivirus program til at smide en tekst fil i denne share.. og vil ikke mappe op til serveren.

nu kommer det rigtigt mærkeligt..  nogle af vores klienter (tror ca det er halvdelen af 600 NT 4.0 maskiner kan godt se denne share og rapportere fint... ??? hjælp..

har kigger på sikkerheds niveaut på windows 2000 serveren og den authencerer på laveste niveau.

HJÆLP::::::::::::::::::
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. august 2004 - 10:45 #1
Kan det være noget WINS der ikke kører ordentligt på NT boksen
Avatar billede occir76 Nybegynder
20. august 2004 - 11:04 #2
kan det sagtens være.. men jeg er ikke MS ekspert.. og aner egentligt ikke hvordan WINS funker.. ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. august 2004 - 11:42 #3
WINS er lavet på en såkaldt Jet database der kræver vedligeholdelse for at kunne køre ordentligt. Den skal jævnligt offline defragmenteres for at virke. Har du en WINS server kørende (eller kører WINS service på en af dine servere)?
Avatar billede strych9 Praktikant
13. september 2004 - 18:08 #4
Er de maskiner på forskellige subnets? Er der en router imellem?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. september 2004 - 12:13 #5
occir76 - du må lige svare på de spm. hvis du skal have mere hjælp?