20. august 2004 - 00:37Der er
11 kommentarer og 1 løsning
Avanceret lyd-loop
Hej!
Jeg er ved at lege med lidt avanceret loop af lyd. Ideen er den, at jeg har skrevet nogle ostinater-loops på omkring 10 sek. stykket. Loop 1 kører et minut (imens loades loop2) og derefter tager loop2 over (imens loades loop3)- osv...
Jeg har det meste af koden på plads. Den læser de forskellige loops fra forskellige swf filer. Jeg har kørt loopsne bare med frames, så den i slutningen af hver lydstump sendes tilbage til starten. Når en hvis tid er gået, så stoppes loopet i slutningen og det næste loop sættes i gang. Det ser ud til at virke fint, men ikke når jeg kommer over i Explore. Nu passer loopet ikke længere, det er enten for kort eller for langt... øvøv.
Hvis jeg skal bruge den indbyggede loops funktion, og fx loope sange 8 gange, hvordan sender jeg den så videre efter de 8 gange?? Så skal den jo køre et nyt loop?
Der må være noget actionscript, som kan køre det... Barklund? Anyone? :o)
Hvis jeg nu bare bruger frames metoden til loopet og jeg får den tilpasset til Explore, kan jeg så være sikker på at det bare virker? Altså at den looper det rigtige sted?
Dernæst skal du fortælle flash, at den skal bruge lydene. Det gør du eks. ved at sætte følgende på en frame:
grunge = new Sound(); grunge.attachSound("grunge"); grunge.start(0, 3)
grunge er linkage-navnet fra library og navnet på dit lyd-object. grunge.start(0,3) betyder, at den starter lyden fra 0 sekunder - stod der eks. 2 var det 2 sek inde i lyden. Det sidste 3-tal betyder, at lyden skal gentages 3 gange.
Det virker fint. :o) Jeg havde næsten løst det via frames og timers, men det ville aldrig rigtige blive godt! En funktion er meget bedre.
Den virker dog lidt "sløv", den venter gerne 0,1 sekund inden den looper forfra. Kan dette optimeres? Min loop fil er perfekt længde, men jeg kan da godt "tweeke" den lidt her. :o)
onSoundComplete er fuldstændigt skarp på filens længde, så du har nok lidt tom lyd i den ene eller anden ende - det gør de fleste lydprogrammer desværre automatisk.
SoundForge lægger også få millisekunder lyd ind i enden. Lame er en batch converter wav2mp3, som ikke lægger ekstra "hul" ind i enderne. Det er open-source og kan fås fra http://lame.sourceforge.net
(så vidt jeg ved efter at have snakket med lydtekniker herindefra :))
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.