Avatar billede svarrenabe Nybegynder
19. august 2004 - 18:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

AMD Barton 2500+ (333 FSB) kan den køre 400 MHz FSB

Er der nogen grund til at den ikke skulle kunne det?

Og hvad skal multiplieren sættes til når den originalt skal køre 1833 MHz 9 eller 10

Og hvilke varmeproblemer vil jeg møde??

Jonas
Avatar billede espersen Novice
19. august 2004 - 19:01 #1
tjoo  det kan den måske

Sæt den fx. til 200 * 10 ~ 2 hgz

CPU'en vil blive varm, men meget afhænger af dit motherboard...
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2004 - 19:19 #2
Næsten alle XP2500+ Bartons kan køre XP3200+ (11x200 = 2200Mhz ). Som standard kører den 11x166 = 1833Mhz. Hvis det er en ny CPU er den multiplierlåst, så du kan kun regulere FSB. Den bliver ikke ret meget varmere, måske en 3-4° mere ved fuld fart.
Avatar billede cerb Nybegynder
19. august 2004 - 19:40 #3
min kører multi på 12 og fsb på 187 med PC2700, det giver ca 2250 som den holder uden problemer ved 43-45°
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
19. august 2004 - 20:07 #4
Mit system er ret varmt, så jeg er lidt i tvivl om den kan tåle det, den er pt. 70 grader idle, og 73 full load, hvor varm må den være? Jeg bruger den køler der var med(in a box), og har hørt andre steder at den burde være god nok.
Det er en af de første 333 Bartons, så jeg tror ikke den er låst, men den brokker sig vel hvis jeg ændrer noget den er låst på ikke?
Anyways...
Den burde kunne køre 400 FSB, men skal jeg det med de temperaturer jeg har?
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2004 - 20:21 #5
Yikes, det er varmt. 10° mere og den står af. Før du overclocker skal du have løst dit varmeproblem. Lyder som om køleren ikke er monteret korrekt ?. Normalt bliver den ikke mere end maks. 50-55° med box køleren, så den er god nok.
Hvad er temperaturen hvis du åbner kabinettet ?.
Avatar billede cerb Nybegynder
19. august 2004 - 20:24 #6
WOW en temp, tjek da lige at den ikke er fyldt med støv og om din cpu køler sidder ordenligt. Der er da noget galt der med den temp. Box køler burde kunne holde den meget lavere end den temp du har nu
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
19. august 2004 - 20:25 #7
2-4 grader lavere!
Det duer ikke vel?

Messenger: svarrenabe@yahoo.dk
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
19. august 2004 - 20:31 #8
Jeg tror lige jeg lukker ned, og checker den køler inden jeg gør andet

Jeg har lige prøvet at skrue multiplieren ned på 9.5 (1,58 GHz) og temperaturen blir oppe under loftet

Så der må være noget galt
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2004 - 20:34 #9
Prøv at pille køleren af, og monter den så igen, med et tyndt lag kølepasta.
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
19. august 2004 - 21:35 #10
Nu har jeg fået renset køleren, men har ikke noget kølepasta, men bare rensningen og lidt rykken rundt på ledningerne for at give luft har resulteret i 10 grader lavere temperaturer :-)

Kan jeg risikere at skrue op på 400 FSB? og skal jeg evt sætte multiplieren lidt ned?(Kører 166*11 nu?)
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
19. august 2004 - 21:56 #11
Ok, nu kører den 200*10 og holder temp pænt, jeg melder lige tilbage igen iløbet af et par dage, og giver en melding.
cerb dropper du ikke lige et svar, for du hjalp lige så meget som w00t

jonas
Avatar billede cerb Nybegynder
19. august 2004 - 22:00 #12
Gerne, held og lykke med det ;D
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2004 - 22:01 #13
Husk at købe noget kølepasta, det vil sænke temperaturen yderligere.
Avatar billede espersen Novice
20. august 2004 - 08:41 #14
har du testet den igennem med CPU test og VGA-test (3dMark2001SE) ??
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
22. august 2004 - 20:03 #15
Den frøs på de 200*10 så nu har jeg skruet den ned på normal, tak for hjælpen, tror muligvis lidt bedre køling kunne hjælpe, men det bliver ikke lige nu, har ikke tid $$$
Avatar billede friis_88 Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:43 #16
Hmm jeg har det samme problem som Jonas... Og jeg har en ny cpu! Og jeg har endnu ikke fundet multiplieren... Så hvordan skal jeg kunne ændre den hvis den er låst. Jeg tror nemlig at det kan være en del af problemet siden min com. fryser ved FSB (166)..?