Avatar billede martin_moth Mester
19. august 2004 - 17:27 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Tastekombination til at skifte mellem named views Acad 2000?

Man må da kunne taste et eller andet for at skifte mellem named views, så jeg slipper for at gå til View -> Named views... -> Set current osv.

Ligesom man kan bruge Ctrl+Tab til at skifte mellem åbne filer.

???
Avatar billede dla Praktikant
20. august 2004 - 10:07 #1
Hvis du har værktøjslisten "View" liggende fremme, trykker du på det første ikon "Named views", så kommer listen med named views frem. Det er da lidt nemmere, selv om det ikke er så godt som en tastekombination.
Avatar billede martin_moth Mester
20. august 2004 - 12:51 #2
OK

Lidt nemmere ja, men ikke helt nemt nok :o(

Ved du om tasetkombinationen ikke findes, eller er du blot usikker på det?
Hvis du ikke ved det med sikkerhed, lader jeg lige spørgsmålet stå, hvis en anden skulle vise sig at vide det. Du skal nok få nogle points
Avatar billede dla Praktikant
20. august 2004 - 13:00 #3
Den findes ikke som default, og jeg prøvede om det var muligt at lave den selv, men det kan jeg ikke lige overskue, desværre.

Dorit
Avatar billede clausgold Nybegynder
20. august 2004 - 22:57 #4
Her har du endnu et forslag:
1. Navngiv dine views med f.eks numrene 1-10
2. Lav din egen toolbar med 10 knapper.
3. Lav 1 macro for hver knap der ser således ud: -view;restore;nummerpåview;
Nu kan du skifte view med et klik.
måske lidt omstændigt, men hvis du arbejder meget med views kan det vel spare lidt tid.
Avatar billede martin_moth Mester
22. august 2004 - 21:27 #5
tror jeg napper dla's løsning.

Hvorfor er autocad dog ikek så smart som MicroStation... :o(