Avatar billede xcept Nybegynder
19. august 2004 - 16:47 Der er 6 kommentarer

Kombinere 3ds max med flash?

ey need some help ...

jeg skal til at lave en meget interessant ting, hvor jeg vil kombinere 3ds max's 3d grafik og flashes muligheder .. men hvordan skal dette gøres

det jeg vil lave i 3ds max er en animation(film) som jeg vil have ind i flash... nogle ideer?
Avatar billede 3dmax Nybegynder
19. august 2004 - 17:45 #1
du kan bruget et program som swift3d eller Plasma. men en film fra 3d-max vil fylde ekstrem meget.
Avatar billede osborne Nybegynder
19. august 2004 - 19:22 #2
Ikke lige det du spørger om men tænkte at jeg ville nævne det alligevel. Du kan fra Max 6 exportere til Macromedia Shockwave format (og faktisk også previewe det inde fra Max). File > Export > og så angive din .w3d fil. Det er også ret cool.
Avatar billede _k Nybegynder
22. august 2004 - 13:11 #3
Lyder som om du også bare kan eksportere din film som avi eller mov og hente den ind i Flash som video? Så kan du i hvert fald styre afspilningen. Men går dine kreative tanker i retning af at brugeren selv skal justere synsvinkler i 3D fra Flash, er det jo nok ikke løsningen (og så bliver dit projekt med 99,9% sikkerhed heller ikke egnet til nettet, fordi det fylder for meget!)
Avatar billede limes_planum Praktikant
16. oktober 2004 - 23:41 #4
Det bedste du kan gøre (såfremt du har penge nok til licenserne eller bruger studie/trial-licenser) er at bruge Digimation's plugin; "Illustrate".(Swift3d, Plasma  -familien)
Med det kan du styre, hvor få farver(nuancer) du eksporterer din film med, fra 3ds Max. Dette er vigtigt, hvis det skal på nettet og ikke skal fylde så meget.

Hvis det skal på nettet, må jeg anbefale at du bruger "Loadmovie"-funktionen i Flash Actionscript. Dette hjælper også på tyngden, da dine filmklip på den måde kan opdeles og styres kronologisk(streaming-agtigt(stærkt opkoblingsafhængigt dog)) og dynamisk/brugerafhængigt(i den henseende altid anbefalingsværdigt).

Det næstbedste (eller længere nede) du kan gøre er at eksportere dine 3ds-max film som PNG-sekvenser. Med PNG kan du eksportere, med en alpha/gennemsigtig kanal, således du ikke behøver at rense bagrunden af din animation inde i flash. Disse png-billeder kan du derefter udsætte for "Trace bitmap", der nedsætter farveantallet og vektoriserer(tidskrævende og pas på med tyngden alligevel).
Avatar billede osborne Nybegynder
09. oktober 2005 - 01:43 #5
skulle limes planum ikke have nogle point?
Avatar billede 3dmax Nybegynder
09. oktober 2005 - 14:13 #6
Der er også en mulighed at bruge Sorensen squeeze som kan lave dine file om til SWF. Sidste år lavede jeg 5 filer i Maya som fylte ca 360 mb, efter en tur igennem Sorensen fylte de kun ca.650 kb og så kunne jeg bruge dem på en web-site.