Avatar billede dansermeddhtml Nybegynder
19. august 2004 - 14:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

byg com-objekt i .NET - og brug det i asp

Hey lads.
Jeg har brug for at lave et COM objekt som kan anvendes fra vbscript + asp - og COM objektet skal laves i Visual Studio.NET (helst c#).

Jeg har så lavet et simpelt class library, markeret "Register for COM interop", og kompileret det, men jeg kan ikke finde ud af hvilket argument jeg skal smide efter Server.CreateObject() kaldet i asp..

Det er vel egentligt rimeligt simpelt, men jeg kan ikke rigtigt komme videre :-(
Avatar billede dna Nybegynder
19. august 2004 - 14:52 #1
Server.CreateObject("MinDLLfil.klassenavn")

Du kan hente mere info her:
http://www.asp.dk/articles.asp?mode=show_article&tech_id=1&article_id=38

dna
Avatar billede dansermeddhtml Nybegynder
19. august 2004 - 14:59 #2
Det mente jeg også, men problemet (og det glemte jeg vist at fortælle) er at regsvr32 kaldet fejler med en "could not find dllRegisterServer entry point" meddelelse - i virkeligheden er det vel den jeg skal forbi ?
Avatar billede dna Nybegynder
19. august 2004 - 15:13 #3
Hvordan ser din kode ud ?
Avatar billede dansermeddhtml Nybegynder
19. august 2004 - 15:20 #4
erh.. det ligger derhjemme så jeg kan ikke vise dig det idag, men det jeg gjorde var
1) lav et classLibrary projekt i .NET (c#)
2) register for COM interop
3) indsæt StrongName file i assemblyinfo
4) build release
5) forsøgte at registrere dll'en - men det fejlede
Avatar billede wisen Nybegynder
20. august 2004 - 08:20 #5
.. du skal ikke benytte regsvr32 til at registrere komponenten med - du kan i stedet benytte "regasm" som er den del af .NET frameworket.

Det argument du skal skrive til CreateObject er ProgId'et på dit objekt. I .NET er det typisk hele "namespace stien" til dit COM-objekt.

Hvis du f.eks har en .NET klasse "COMDimmer" der ligger i namespacet "TestCOM" vil ProgId'et være "TestCOM.COMDimmer"... hvis du er usikker på at det er det korrekte ProgId du benytter, så prøv at slå det op i registry..

/wisen
Avatar billede dansermeddhtml Nybegynder
20. august 2004 - 08:52 #6
wisen -> det prøvede jeg også - med succes - men registryet gir mig classId, ikke progId.. ihvertfal gav det stadig fejl i asp-siden, så jeg er lidt blank på hvordan jeg får progId'et.. jeg har også prøvet med namespace.className (som faktisk hedder COMTest, meget godt gættet :-), men det fejlede også :-(
Avatar billede wisen Nybegynder
20. august 2004 - 09:08 #7
.. hvad for en fejl får du ?
Avatar billede wisen Nybegynder
05. december 2004 - 14:15 #8
har du stadig problemer ?
Avatar billede wisen Nybegynder
20. januar 2005 - 13:37 #9
.. er du kommet videre ?