Avatar billede jonfogh Nybegynder
19. august 2004 - 14:07 Der er 7 kommentarer

Applets og servere

Hej

Vil i en applet gerne kontakte en server, og ved godt at man kun kan kontakte den maskine som en applet er hentet ned fra.

Mit problem er bare at "getCodeBase().getHost()" giver null tilbage ... så nu er mit spørgsmål:

Indtil videre har jeg kun testet på min egen maskine gennem appletviewer, er dette grunden til at kaldet ikke giver en korrekt adresse, eller mangler jeg noget i min html kode?

Mit html er så simpelt som:
<APPLET CODE=MyApplet.class WIDTH=300 HEIGHT=200>
</APPLET>
Avatar billede sbk200 Nybegynder
19. august 2004 - 14:16 #1
Nej, det ser godt nok ud. Medmindre at appletten er pakket ned i en jar fil så skal du have tag'et archive="MYJARFILE.jar" med!
Avatar billede sbk200 Nybegynder
19. august 2004 - 14:19 #2
Laver du en socket forbindelse eller hvorledes skal "kontakten" foregå?
Avatar billede jonfogh Nybegynder
19. august 2004 - 14:24 #3
Ja, forsøger at lave en socket forbindelse ... problemet er jo netop at jeg ikke kan få host at vide :-(
Avatar billede jonfogh Nybegynder
19. august 2004 - 15:11 #4
For lige at slå det fast, så er mit problem, at kaldet getCodeBase().getHost() giver mig en NullPointerException:

java.lang.NullPointerException
  at java.applet.Applet.getCodeBase(Unknown Source)
  at MAOServerApplet.init(MyApplet.java:162)

Nogen som ved hvad problemet er? Mangler jeg at initialisere et eller andet?
Avatar billede sbk200 Nybegynder
19. august 2004 - 15:48 #5
Kan det ikke være noget andet der smider den exception? Hvordan ser din kode ud..
Avatar billede danni03 Nybegynder
20. august 2004 - 15:11 #6
Hvis jeg har forstået dig ret vi ldi kalde en remote server fra din applet.

Hvis det er korrekt, kan du lave en klasse der selv opretter forbindelse og som også kender informationerne om serveren. Det er ikke mere kompliceret end ved f.eks. RMI vd et client server system. Her er din applet bare en klient side og serveren - ja den ved du selv hvad skal kunne.
Avatar billede jonfogh Nybegynder
20. august 2004 - 17:30 #7
Problemet er at man fra en Applet kun kan kontakte serverer, som kører på samme host som en applet er hentet fra. Den host fås normalt gennem kaldet getCodeBase().getHost(), og mit problem er så at getCoseBase() åbenbart i mit tilfælde returnere null ... spørgsmålet er så om nogle kender grunden til dette ...