Avatar billede fomse Nybegynder
19. august 2004 - 09:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

count på mange parametre

Jeg har følgende:
<xsl:value-of select="count(document($memberfile)/members/member[visible='on' and userocupation='Ingeniør' or userocupation='Afdelingsleder'])" />

Men vil gerne tælle på to mere (Direktør and Direktør/Afdelingsleder) i samme linie!!
Hvordan gør jeg det?

Fomse:-)
Avatar billede atoft Nybegynder
19. august 2004 - 09:38 #1
Du laver jo bare en ny count i samme xsl:value-of og lægger dem sammen med +

altså

<xsl:value-of select="count(....) + count(....)" />
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 09:39 #2
Uden at have checket XSLT docs så virker følgende oplagt:

<xsl:value-of select="count(document($memberfile)/members/member[visible='on' and
(userocupation='Ingeniør' or userocupation='Afdelingsleder') or userocupation='Direktør') or userocupation='Direktør/Afdelingsleder')])" />
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 09:40 #3
for mange parenteser jeg prøver ige;

<xsl:value-of select="count(document($memberfile)/members/member[visible='on' and
(userocupation='Ingeniør' or userocupation='Afdelingsleder' or userocupation='Direktør' or userocupation='Direktør/Afdelingsleder')])" />
Avatar billede fomse Nybegynder
19. august 2004 - 09:45 #4
Jeg takker:-)

Arne! Din metode virkede også....

Fomse:-)
Avatar billede atoft Nybegynder
19. august 2004 - 09:50 #5
Ja, måske er den også hurtigere, men den er knap så overskuelig. Faren ved min løsning er at hvis en node passer i begge counts bliver den talt med begge gange, det vil den ikke blive ved arnes løsning, men skriver du din xparts noget problem.