Avatar billede krunge Nybegynder
18. august 2004 - 21:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Cybercity, Zyxel 650R-31 Portforwarding problem

Heysa,

jeg har lige fået installeret Cybercity adsl i min nye lejlighed. Jeg har tidligere været kunde hos dem og haft en Cisco router som jeg ingen problemer havde med.

Den nye Zyxel 650R-31 router de har sendt mig er umiddelbart meget nemmere at sætte op vha. web brugerfladen. Det er også fint nok. Jeg har åbnet nogle porte til eksempelvis emule som virker fint. Herefter vil jeg også gerne have min ftp op at køre igen, så jeg følger samme procedure (den Cybercity har på deres hjemmeside). Men nej, her gider det bare ikke virke, kan simpelthen ikke få kontakt til min WAN ip, hvilket jeg ikke forstår noget som helst af. Som sagt portforwarding til emule virkede fint men det her ftp+wan giver mig grå hår???

Nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre?

P.S.
Har lige installeret den nyeste firmware, men det hjalp heller ikke.
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. august 2004 - 21:24 #1
er dit problem, at du sidder på lan, og vil tilgå din egen server via wan porten?

så skal du aktivere nat loopback

http://www.geertsen.dk/articles.asp?ArtId=2
Avatar billede snowball Novice
18. august 2004 - 21:25 #2
I nyeste firmware skulle NAT loopback ellers være slået til som standard, men du kan evt. prøve at gøre som jeg har beskrevet i den artikel squashguy linker til :)
Avatar billede krunge Nybegynder
18. august 2004 - 21:32 #3
Hey, mange tak for de hurtige svar!

Men har lige fået hjælp af en via irc ...problemet ligger i at jeg ikke selv er istand til at logge på min ftp via ekstern ip, men andre kan godt. Så jeg skal bare bruge den interne hvis jeg vil i kontakt med den. Så det virker! :)
Avatar billede snowball Novice
18. august 2004 - 21:36 #4
krunge: Hvis du gør som beskrevet i artiklen der bliver linket til, så kan du godt gøre det. Har selv samme router, og jeg har ikke nogen problemer efter jeg gjorde det der står i artiklen ;)
Avatar billede krunge Nybegynder
18. august 2004 - 22:06 #5
Jep, det virker jo alt sammen nu, mange tak for hjælpen igen. Også for dårligt Cybercity ikke lige har smidt det på deres hjemmeside nu hvor de har alt det andet.
Avatar billede krunge Nybegynder
18. august 2004 - 22:09 #6
Hmm hvordan giver jeg point til Squashguy for at være den første med det rigtige svar?
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. august 2004 - 22:19 #7
jeg smider et svar :)

snowball, hvis du nu linkede til sitet på dit minisite, så slap man for at skulle bruge google :)
Avatar billede snowball Novice
18. august 2004 - 23:12 #8
krunge: De har faktisk skrevet det på deres hjemmeside ;)

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/vejledning/ - lige over "7. Afslut router konfigurationen."

squashguy: Tja, har godt tænkt på det, men har ikke lige fået det gjort endnu ;)
Avatar billede krunge Nybegynder
18. august 2004 - 23:27 #9
Det har de sørme også, jeg skulle bare lige have det skåret ud i pap, hvilket din artikel gjorde for mig :)