Avatar billede steam Nybegynder
18. august 2004 - 20:15 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Min mikrofon virker ikke i Windows xp, hjælp mig

Min mikrofon virker ikke i Windows XP

X Jeg kan ikke få min mikrofon til at give noget som helst respons i win xp.
Jeg har et on board c-media ac97 lyd kort med en rød indgang i til mikrofon. Men intet sker når jeg sætter min head set til som jeg ved virker (har afprøvet på anden pc).

I lyd indstillinger under ind- og afspilning har jeg slået mikrofon til men under balance kan jeg ikke bevæge cursor som jeg kan på andre pc.

Jeg har også installeret nyeste driver jeg kan finde.

Plz help me

Steam
Avatar billede crashdummy Nybegynder
18. august 2004 - 20:18 #1
Er det virkeligt så vigtigt at det er nødvendigt at oprette det samme spørgsmål flere gange og dermed overtræde reglerne?
Avatar billede steam Nybegynder
18. august 2004 - 20:20 #2
ups sorry vidste jeg ik
Avatar billede rasm Nybegynder
18. august 2004 - 20:28 #3
steam, har du husket at enable indgangen i bios?

Jeg har et onboard lydkort magen til nemlig, så jeg har prøvet det:)
Avatar billede steam Nybegynder
18. august 2004 - 20:49 #4
hmm var inde i min bios men kunne ikke finde noget med direkte indgang til microfon. Kan du huske hvad det hed i din bios?
jeg har slået alt til hvor der stod on board
Avatar billede steam Nybegynder
18. august 2004 - 21:14 #5
min bios er en amibios version 3.31a
Avatar billede rasm Nybegynder
18. august 2004 - 21:17 #6
Desværre, jeg vil ikke lige til at genstarte min pc nu, men jeg tror det er det.

Det var ihvertfaldt galt ved mig:)
Avatar billede steam Nybegynder
18. august 2004 - 21:20 #7
ok men engang når du har tid må du gerne kigge....fordi jeg kan ikke finde det i bios :(
Hvis du altså har den samme bios :)
så skal du nok få pointene
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. august 2004 - 23:39 #8
kig under punktet "Integrated Peripherials" sq være en chance for at det er der ;) hos mig hedder punktet "Onboard AC97 Audio Controller" sæt den til "Auto"
Avatar billede rasm Nybegynder
19. august 2004 - 07:17 #9
Tja, jeg har ikke den samme bios men det var nøjagtigt det problem:)

Jeg har kun samme onboard lydkort på mit ecs bundkort, i øvrigt bruger jeg sb 128 nu:)
Avatar billede steam Nybegynder
19. august 2004 - 13:29 #10
hej igen
Det var også der jeg var inde og kigge i bios, og også det eneste jeg troede der kunne have med microfon at gøre. Den stod dog til auto og jeg har endnu ikke fundet en løsning på problemet :(
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. august 2004 - 16:55 #11
har du installeret dine bundkorts/lyd-drivere ? find evt nye/opdaterede drivere på nettet,du finder dem typiskt hos bundkorts fabrikanten og ellers søg på bundkortets navn +driver.Vil du ha hjælp til det smider du navnet på dit bundkort her ;)Et program jeg ka anbefale er "Everest Home" som viser hvad du har af hardware i din pc med link til de sites hvor du ka hente nye drivere etc.Det ka hentes her og er freeware ;) http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede steam Nybegynder
13. december 2007 - 22:15 #12
afslutter denne gamle opgave
Avatar billede steam Nybegynder
13. december 2007 - 22:16 #13
afsluttet