Avatar billede bartelsen Nybegynder
18. august 2004 - 20:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor sender den ikke?

Hej

Jeg kan ikke gennemskue hvorfor denne form ikke sender til email adressen... Kan I hjælpe mig?

cellspacing="0">
                <tr height="28">
                    <td width="621" height="28" colspan="7"></td>
                    <td width="1" height="28"><spacer type="block" width="1" height="28"></td>
                </tr>
                <tr height="6">
                    <td width="28" height="206" rowspan="2"></td>
                    <td width="204" height="206" rowspan="2" align="left" xpos="28" content valign="top" csheight="190"><font color="white" size="2" face="Verdana,Courier,Monaco">Her kan du tilmelde dig som bidrags yder og v&aelig;re med til at g&oslash;re en forskel for andre mennesker.</font></td>
                    <td width="389" height="6" colspan="5"></td>
                    <td width="1" height="6"><spacer type="block" width="1" height="6"></td>
                </tr>
                <tr height="200">
                    <td width="22" height="200"></td>
                    <td width="268" height="237" rowspan="2" valign="top" align="left" xpos="254">
                        <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="2">
                            <tr>
                                <td><label><font color="white" face="Verdana,Courier,Monaco" size="2">Navn:</font></label></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="textfieldName" size="24" tabindex="1"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">Id nr</font><font size="2" color="white">:</font></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="textfieldName" size="24" tabindex="2"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,Courier,Monaco" color="white" size="2">Telefon.:</font></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="textfieldName" size="24" tabindex="3"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,Courier,Monaco" color="white" size="2">E-mail</font><font color="white" size="2">:</font></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="textfieldName" size="24" tabindex="4"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,Courier,Monaco" color="white" size="2">Hvorn&aring;r skal der tr&aelig;kkes </font><font face="Verdana,Courier,Monaco" color="white" size="2">f&oslash;rste gang:</font></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="textfieldName" size="24" tabindex="5"></td>
                            </tr>
                        </table>
                    </td>
                    <td width="46" height="200" colspan="2" valign="top" align="left" xpos="522">
                        <table cellpadding="0" cellspacing="2" width="85">
                            <tr>
                                <td>
                                    <div align="left">
                                        <font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">20 kr: </font></div>
                                </td>
                                <td><input type="checkbox" value="checkboxValue" name="checkboxName"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">30 kr: </font></td>
                                <td><input type="checkbox" value="checkboxValue" name="checkboxName"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">50 kr: </font></td>
                                <td><input type="checkbox" value="checkboxValue" name="checkboxName"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">100kr: </font></td>
                                <td><input type="checkbox" value="checkboxValue" name="checkboxName"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">Andet bel&oslash;bkr: </font></td>
                                <td><input type="text" name="textfieldName" size="4" tabindex="3"></td>
                            </tr>
                        </table>
                    </td>
                    <td width="53" height="200"></td>
                    <td width="1" height="200"><spacer type="block" width="1" height="200"></td>
                </tr>
                <tr height="37">
                    <td width="254" height="37" colspan="3"></td>
                    <td width="2" height="37"></td>
                    <td width="44" height="37" valign="top" align="left" xpos="524"><input type="submit" name="send" value="Send" tabindex="8" onclick="CSAction(new Array(/*CMP*/'64F6CB0'));" csclick="64F6CB0"></td>
                    <td width="53" height="37" valign="top" align="left" xpos="568"><input type="reset" value="Slet" tabindex="9"></td>
                    <td width="1" height="37"><spacer type="block" width="1" height="37"></td>
                </tr>
                <tr height="1" cntrlrow>
                    <td width="28" height="1"><spacer type="block" width="28" height="1"></td>
                    <td width="204" height="1"><spacer type="block" width="204" height="1"></td>
                    <td width="22" height="1"><spacer type="block" width="22" height="1"></td>
                    <td width="268" height="1"><spacer type="block" width="268" height="1"></td>
                    <td width="2" height="1"><spacer type="block" width="2" height="1"></td>
                    <td width="44" height="1"><spacer type="block" width="44" height="1"></td>
                    <td width="53" height="1"><spacer type="block" width="53" height="1"></td>
                    <td width="1" height="1"></td>
                </tr>
            </table>
        </form>
    </body>

</html>
Avatar billede juggalo Nybegynder
18. august 2004 - 20:17 #1
der mangler noget af koden i det du har pastet
Avatar billede bartelsen Nybegynder
18. august 2004 - 20:20 #2
Så prøver vi igen... smiler..

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive 5">
        <title>Welcome to Adobe GoLive 5</title>
        <link rel="stylesheet" href="../styles.css">
        <csactions>
            <csaction name="64F6CB0" class="Goto Link" type="onevent" val0="(Empty Reference!)" val1='"mailto:kontakt@jonathanfonden.dk"'>
        </csactions>
        <csscriptdict>
            <script><!--
function CSClickReturn () {
    var bAgent = window.navigator.userAgent;
    var bAppName = window.navigator.appName;
    if ((bAppName.indexOf("Explorer") >= 0) && (bAgent.indexOf("Mozilla/3") >= 0) && (bAgent.indexOf("Mac") >= 0))
        return true; // dont follow link
    else return false; // dont follow link
}

CSStopExecution = false;
function CSAction(array) {
    return CSAction2(CSAct, array);
}
function CSAction2(fct, array) {
    var result;
    for (var i=0;i<array.length;i++) {
        if(CSStopExecution) return false;
        var actArray = fct[array[i]];
        if(actArray == null) return false;
        var tempArray = new Array;
        for(var j=1;j<actArray.length;j++) {
            if((actArray[j] != null) && (typeof(actArray[j]) == "object") && (actArray[j].length == 2)) {
                if(actArray[j][0] == "VAR") {
                    tempArray[j] = CSStateArray[actArray[j][1]];
                }
                else {
                    if(actArray[j][0] == "ACT") {
                        tempArray[j] = CSAction(new Array(new String(actArray[j][1])));
                    }
                else
                    tempArray[j] = actArray[j];
                }
            else
                tempArray[j] = actArray[j];
        }
        result = actArray[0](tempArray);
    }
    return result;
}
CSAct = new Object;

function CSGotoLink(action) {
    if (action[2].length) {
        var hasFrame=false;
        for(i=0;i<parent.frames.length;i++) { if (parent.frames[i].name==action[2]) { hasFrame=true; break;}}
        if (hasFrame==true)
            parent.frames[action[2]].location = action[1];
        else
            window.open (action[1],action[2],"");
    }
    else location = action[1];
}

// --></script>
        </csscriptdict>
        <csactiondict>
            <script><!--
CSAct[/*CMP*/ '64F6CB0'] = new Array(CSGotoLink,/*URL*/ '(Empty Reference!)','"mailto:kontakt@jonathanfonden.dk"');

// --></script>
        </csactiondict>
    </head>

    <body bgcolor="#006699" leftmargin="0" marginwidth="0" topmargin="0" marginheight="0">
        <form name="FormName"mailto:morten@vejen-net.dk"" method="post" target="Main">
            <table cool width="622" height="272" usegridx usegridy showgridx showgridy gridx="2" gridy="2" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
                <tr height="28">
                    <td width="621" height="28" colspan="7"></td>
                    <td width="1" height="28"><spacer type="block" width="1" height="28"></td>
                </tr>
                <tr height="6">
                    <td width="28" height="206" rowspan="2"></td>
                    <td width="204" height="206" rowspan="2" align="left" xpos="28" content valign="top" csheight="190"><font color="white" size="2" face="Verdana,Courier,Monaco">Her kan du tilmelde dig som bidrags yder og v&aelig;re med til at g&oslash;re en forskel for andre menesker.</font></td>
                    <td width="389" height="6" colspan="5"></td>
                    <td width="1" height="6"><spacer type="block" width="1" height="6"></td>
                </tr>
                <tr height="200">
                    <td width="22" height="200"></td>
                    <td width="268" height="237" rowspan="2" valign="top" align="left" xpos="254">
                        <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="2">
                            <tr>
                                <td><label><font color="white" face="Verdana,Courier,Monaco" size="2">Navn:</font></label></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="textfieldName" size="24" tabindex="1"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">Id nr</font><font size="2" color="white">:</font></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="textfieldName" size="24" tabindex="2"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,Courier,Monaco" color="white" size="2">Telefon.:</font></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="textfieldName" size="4" tabindex="3"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,Courier,Monaco" color="white" size="2">E-mail</font><font color="white" size="2">:</font></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="textfieldName" size="15" tabindex="4"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,Courier,Monaco" color="white" size="2">Hvorn&aring;r skal der tr&aelig;kkes </font><font face="Verdana,Courier,Monaco" color="white" size="2">f&oslash;rste gang:</font></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="textfieldName" size="8" tabindex="5"></td>
                            </tr>
                        </table>
                    </td>
                    <td width="99" height="200" colspan="3" valign="top" align="left" xpos="522">
                        <table cellpadding="0" cellspacing="2" width="85">
                            <tr>
                                <td>
                                    <div align="left">
                                        <font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">20 kr: </font></div>
                                </td>
                                <td><input type="checkbox" value="checkboxValue" name="checkboxName"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">30 kr: </font></td>
                                <td><input type="checkbox" value="checkboxValue" name="checkboxName"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">50 kr: </font></td>
                                <td><input type="checkbox" value="checkboxValue" name="checkboxName"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">100kr: </font></td>
                                <td><input type="checkbox" value="checkboxValue" name="checkboxName"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">Andet bel&oslash;bkr: </font></td>
                                <td><input type="text" name="textfieldName" size="4" tabindex="3"></td>
                            </tr>
                        </table>
                    </td>
                    <td width="1" height="200"><spacer type="block" width="1" height="200"></td>
                </tr>
                <tr height="37">
                    <td width="254" height="37" colspan="3"></td>
                    <td width="2" height="37"></td>
                    <td width="44" height="37" valign="top" align="left" xpos="524"><input type="submit" name="send" value="Send" tabindex="8" onclick="CSAction(new Array(/*CMP*/'64F6CB0'));" csclick="64F6CB0"></td>
                    <td width="53" height="37" valign="top" align="left" xpos="568"><input type="reset" value="Slet" tabindex="9"></td>
                    <td width="1" height="37"><spacer type="block" width="1" height="37"></td>
                </tr>
                <tr height="1" cntrlrow>
                    <td width="28" height="1"><spacer type="block" width="28" height="1"></td>
                    <td width="204" height="1"><spacer type="block" width="204" height="1"></td>
                    <td width="22" height="1"><spacer type="block" width="22" height="1"></td>
                    <td width="268" height="1"><spacer type="block" width="268" height="1"></td>
                    <td width="2" height="1"><spacer type="block" width="2" height="1"></td>
                    <td width="44" height="1"><spacer type="block" width="44" height="1"></td>
                    <td width="53" height="1"><spacer type="block" width="53" height="1"></td>
                    <td width="1" height="1"></td>
                </tr>
            </table>
        </form>
    </body>

</html>
Avatar billede roenving Novice
18. august 2004 - 20:23 #3
<form name="FormName" action="mailto:morten@vejen-net.dk" method="post" target="Main">
Avatar billede bartelsen Nybegynder
18. august 2004 - 20:32 #4
Vil du uddybe lidt...
Avatar billede juggalo Nybegynder
18. august 2004 - 20:35 #5
ser ud som om der mangler et mellemrum ->  name="FormName"_HER_action="mailto... osv.
Avatar billede roenving Novice
18. august 2004 - 20:35 #6
Prøv at kigge på dit form-tag !-)

Der er ikke nogen action på, og fejl iøvrigt i indholdet, dette er bare en rettet udgave !-)
Avatar billede bartelsen Nybegynder
18. august 2004 - 20:40 #7
Ja det er en rettet udgave fra et skoleprojekt vi havde... Jeg har ikke lavet sådan en i 3 år og kan ikke huske hvordan jeg laver det helt.. smiler... Det er jo også derfor jeg spørger jer.. smiler.

Vil I hjælpe mig lidt mere med hvad det er jeg skal have ind der hvor jeg mangler noget.
Avatar billede roenving Novice
18. august 2004 - 20:44 #8
Hvis du erstatter det form-tag, du har lagt i dumpen med det tag, jeg har lagt, skulle den initiere en mail !-)
Avatar billede bartelsen Nybegynder
18. august 2004 - 20:57 #9
Det hjalp sørme... Den sender en mail, men der kommer kun en vedhæftet fil, som hedder POSTDATA.ATT og den er ikke lige at åbne!?!?

Kan jeg ikke få den til at sende en mail hvor den viser dataerne fra formen direkte?
Avatar billede roenving Novice
18. august 2004 - 21:12 #10
Jo, prøv at sætte method til get !-)

-- ellers kan du bruge den metode, som skitseres her:

http://std.chbs.dk/html-4.01/mailto.php
Avatar billede bartelsen Nybegynder
18. august 2004 - 22:12 #11
Når jeg sætter den til get, åbner den blot en tom email op... Jeg har kigget på linket, men kan ikke lige se noget jeg kan bruge til den funktion... H J Æ l P...
Avatar billede roenving Novice
18. august 2004 - 22:21 #12
Nu kan jeg ikke forstå den kode, du har lagt, men ideen er, at du laver en kode-streng ud af værdierne på alle dine felter og lægger dem bag i action-strengen ...

-- og grunden til at jeg ikke forstår den, er at du har 117 felter med ens navne, ingen tekst synlig og mærkværdige vaærdier, som f.eks. New Font Name spredt ud over det hele !-)
Avatar billede bartelsen Nybegynder
18. august 2004 - 22:26 #13
>Jeg har rettet lidt i det, jeg ved ikke om det er helt det du mener. Jeg er ikke så stærkt i det her, så jeg håber du har lidt tålmodighed med mig.. smiler

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive 5">
        <title>Welcome to Adobe GoLive 5</title>
        <link rel="stylesheet" href="../styles.css">
        <csactions>
            <csaction name="64F6CB0" class="Goto Link" type="onevent" val0="(Empty Reference!)" val1='"mailto:kontakt@jonathanfonden.dk"'>
        </csactions>
        <csscriptdict>
            <script><!--
function CSClickReturn () {
    var bAgent = window.navigator.userAgent;
    var bAppName = window.navigator.appName;
    if ((bAppName.indexOf("Explorer") >= 0) && (bAgent.indexOf("Mozilla/3") >= 0) && (bAgent.indexOf("Mac") >= 0))
        return true; // dont follow link
    else return false; // dont follow link
}

CSStopExecution = false;
function CSAction(array) {
    return CSAction2(CSAct, array);
}
function CSAction2(fct, array) {
    var result;
    for (var i=0;i<array.length;i++) {
        if(CSStopExecution) return false;
        var actArray = fct[array[i]];
        if(actArray == null) return false;
        var tempArray = new Array;
        for(var j=1;j<actArray.length;j++) {
            if((actArray[j] != null) && (typeof(actArray[j]) == "object") && (actArray[j].length == 2)) {
                if(actArray[j][0] == "VAR") {
                    tempArray[j] = CSStateArray[actArray[j][1]];
                }
                else {
                    if(actArray[j][0] == "ACT") {
                        tempArray[j] = CSAction(new Array(new String(actArray[j][1])));
                    }
                else
                    tempArray[j] = actArray[j];
                }
            else
                tempArray[j] = actArray[j];
        }
        result = actArray[0](tempArray);
    }
    return result;
}
CSAct = new Object;

function CSGotoLink(action) {
    if (action[2].length) {
        var hasFrame=false;
        for(i=0;i<parent.frames.length;i++) { if (parent.frames[i].name==action[2]) { hasFrame=true; break;}}
        if (hasFrame==true)
            parent.frames[action[2]].location = action[1];
        else
            window.open (action[1],action[2],"");
    }
    else location = action[1];
}

// --></script>
        </csscriptdict>
        <csactiondict>
            <script><!--
CSAct[/*CMP*/ '64F6CB0'] = new Array(CSGotoLink,/*URL*/ '(Empty Reference!)','"mailto:kontakt@jonathanfonden.dk"');

// --></script>
        </csactiondict>
    </head>

    <body bgcolor="#006699" leftmargin="0" marginwidth="0" topmargin="0" marginheight="0">
        <form name="FormName" action="mailto:kontakt@jonathanfonden.dk" method="post" target="Main">
            <table cool width="622" height="272" usegridx usegridy showgridx showgridy gridx="2" gridy="2" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
                <tr height="28">
                    <td width="621" height="28" colspan="7"></td>
                    <td width="1" height="28"><spacer type="block" width="1" height="28"></td>
                </tr>
                <tr height="6">
                    <td width="28" height="206" rowspan="2"></td>
                    <td width="204" height="206" rowspan="2" align="left" xpos="28" content valign="top" csheight="190"><font color="white" size="2" face="Verdana,Courier,Monaco">Her kan du tilmelde dig som bidrags yder og v&aelig;re med til at g&oslash;re en forskel for andre menesker.</font></td>
                    <td width="389" height="6" colspan="5"></td>
                    <td width="1" height="6"><spacer type="block" width="1" height="6"></td>
                </tr>
                <tr height="200">
                    <td width="22" height="200"></td>
                    <td width="268" height="237" rowspan="2" valign="top" align="left" xpos="254">
                        <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="2">
                            <tr>
                                <td><label><font color="white" face="Verdana,Courier,Monaco" size="2">Navn:</font></label></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="Navn på tilmeldte" size="24" tabindex="1"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">Id nr</font><font size="2" color="white">:</font></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="ID nummer" size="24" tabindex="2"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,Courier,Monaco" color="white" size="2">Telefon.:</font></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="Telefon nummer" size="24" tabindex="3"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,Courier,Monaco" color="white" size="2">E-mail</font><font color="white" size="2">:</font></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="E-mail" size="24" tabindex="4"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,Courier,Monaco" color="white" size="2">Hvorn&aring;r skal der tr&aelig;kkes </font><font face="Verdana,Courier,Monaco" color="white" size="2">f&oslash;rste gang:</font></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><input type="text" name="Trækkes første gang den." size="24" tabindex="5"></td>
                            </tr>
                        </table>
                    </td>
                    <td width="46" height="200" colspan="2" valign="top" align="left" xpos="522">
                        <table cellpadding="0" cellspacing="2" width="85">
                            <tr>
                                <td>
                                    <div align="left">
                                        <font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">20 kr: </font></div>
                                </td>
                                <td><input type="checkbox" value="checkboxValue" name="20 kr."></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">30 kr: </font></td>
                                <td><input type="checkbox" value="checkboxValue" name="30 kr."></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">50 kr: </font></td>
                                <td><input type="checkbox" value="checkboxValue" name="50 kr."></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">100kr: </font></td>
                                <td><input type="checkbox" value="checkboxValue" name="100 kr."></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><font face="Verdana,New Font Name,Courier,Monaco" size="2" color="white">Andet bel&oslash;bkr: </font></td>
                                <td><input type="text" name="Andet beløb" size="4" tabindex="3"></td>
                            </tr>
                        </table>
                    </td>
                    <td width="53" height="200"></td>
                    <td width="1" height="200"><spacer type="block" width="1" height="200"></td>
                </tr>
                <tr height="37">
                    <td width="254" height="37" colspan="3"></td>
                    <td width="2" height="37"></td>
                    <td width="44" height="37" valign="top" align="left" xpos="524"><input type="submit" name="send" value="Send" tabindex="8" onclick="CSAction(new Array(/*CMP*/'64F6CB0'));" csclick="64F6CB0"></td>
                    <td width="53" height="37" valign="top" align="left" xpos="568"><input type="reset" value="Slet" tabindex="9"></td>
                    <td width="1" height="37"><spacer type="block" width="1" height="37"></td>
                </tr>
                <tr height="1" cntrlrow>
                    <td width="28" height="1"><spacer type="block" width="28" height="1"></td>
                    <td width="204" height="1"><spacer type="block" width="204" height="1"></td>
                    <td width="22" height="1"><spacer type="block" width="22" height="1"></td>
                    <td width="268" height="1"><spacer type="block" width="268" height="1"></td>
                    <td width="2" height="1"><spacer type="block" width="2" height="1"></td>
                    <td width="44" height="1"><spacer type="block" width="44" height="1"></td>
                    <td width="53" height="1"><spacer type="block" width="53" height="1"></td>
                    <td width="1" height="1"></td>
                </tr>
            </table>
        </form>
    </body>

</html>
Avatar billede bartelsen Nybegynder
28. september 2004 - 10:45 #14
lukker spørgsmålet