Avatar billede 0ffline Nybegynder
18. august 2004 - 17:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp, ungerne vil begge på nettet. Hvordan?

Hej
Som overskriften svagt antyder, er jeg løbet ind i et problem som
jeg ikke lige kan se mig ud af.
Vi har i hustanden en pc koblet op på tdc bredbånd, men nu vil ungerne gerne have en pc hver på deres værelser.
Hub, Switch, Router ... alt det er en totalt ukendt jungle for mig.

Så spørgsmålet er kort og godt.

Hvad skal jeg købe for at efterleve deres krav om deling af vores bredbånd?

0ffline
Avatar billede the_email Nybegynder
18. august 2004 - 17:10 #1
En router sat til DSL og deres computere i routerens switch
/TheEmail
Avatar billede kajak Nybegynder
18. august 2004 - 17:13 #2
du kan højest sandsynligt nøjes med en switch, hvis du kører med en DHCP løsning. altaå den ikke kræver brugernavn og adgangskode. men den bedste løsning, som the_email siger er en router. der er det også lettere at sætte det interne netvætk op.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
18. august 2004 - 17:17 #3
Der er vel ikke en af jer er er så flinke lige at smide et link til netop sådan en fyr?
Og selvfølgelig også lige et par svar.
Avatar billede the_email Nybegynder
18. august 2004 - 17:20 #5
Ja, det kan den. Men der er ingen grund til at købe en trådsløs router hvis du ikke har noget øvrigt trådløst netværk.
/TheEmail
Avatar billede 0ffline Nybegynder
18. august 2004 - 17:22 #6
Men jeg slipper vel for at trække kobler mellem rummene, ikke?
Avatar billede kajak Nybegynder
18. august 2004 - 17:24 #7
Tdc sælger en router, som hedder netgear som både er trådløs (11mbit) og har indbygget switch (4port) til 449. (bredbåndhotline har support på produkter købt ved TDC, og det kan i nogle tilfælde også være et plus)
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser_ekstra

Men min personlige favorit er routere fra linksys som kan købes billigt hos: www.elsborglink.dk
Avatar billede 0ffline Nybegynder
18. august 2004 - 17:27 #8
Alletiders...
Tusinde tak for hjælpen begge to.
Kan man også lokke et svar ud af jer c",)
Avatar billede kajak Nybegynder
18. august 2004 - 17:32 #9
hvad vil du gerne have svar på? :)
Avatar billede kajak Nybegynder
18. august 2004 - 17:33 #10
du skal lige være opmærksom på at netgear routeren har tendens til en gang i mellem at tabe en del hastighed, specielt hvis det er trådløst og krypteret.
Avatar billede the_email Nybegynder
18. august 2004 - 18:50 #11
Hvis dine børn skal bruge deres computere til at spille spil over internettet, skal du trække kabler til deres computere. Trådløst netværk har for lang responstid => HØJ ping.
/TheEmail