Avatar billede ezzze Nybegynder
18. august 2004 - 16:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Format harddisk - for lille partition

Hejsa !

Jeg har formateret en harddisk under win98, den er på 30 gb, men win98 formatterer kun 8 gb, jeg har prøvet at installere win2000, men ved installationen ser også kun 8 gb.

Jeg tror fejlen ligger i, at jeg måske kom til at formatere til en forkert type ntfs ved første installation af win2000.

Men hvordan får jeg så lige de sidste gb tilbage ??? HJÆLP !!!

Mvh.
E
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 17:37 #1
8 Gb er godt udgangspunkt til en system disk, så det jeg ville gøre er at højreklikke på denne computer og vælge administre og der inde vælge disk håndtering.......

der får du en bar der viser din disk, her vil du se de 8 gb og resten, der højreklikker du på resten og vælger opret udvidet partition og følger guiden, derefter højreklikker du på den igen og vælger opret logisk drev, og følger guiden her kan du vælge de resterende gb til et drev eller skriv det antal gb du vil ha og gentag proceduren til alle gb er brugt :)
Avatar billede ezzze Nybegynder
21. oktober 2004 - 12:29 #2
pointpoint