Avatar billede jasbg Nybegynder
18. august 2004 - 15:59 Der er 3 kommentarer

Er det muligt at skifte oprindelige bruger i XP ?

Er det muligt at skifte den oprindelige bruger ud i win xp - så systemet fungerer på samme måde som 'det nye' brugernavn var sat ind fra starte ?

Det er ikke noget problem ast skifte bruger på desktoppen - men kigges der i reg - så laver det nye brugernavn bare en reference til det gamle brugernavn.

Findes der et tool der kan gøre det - eller skal man direkte ned i reg (hvor jeg ikke er verdensmester ! )
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2004 - 20:48 #1
Er ikke helt sikke på hvad du mener, men du kan ændre ved følgende:
Den præcise vej og måde til at ændre dit Pc navn  ( XP )

Klik på Start , Klik på kør – skriv: regedit
Find : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
Dobbeltklik på: RegisteredOwner
Og her kan du kan ændre navnet .
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. august 2004 - 23:39 #2
Du kan lave en ny bruger, og prøve at logge ind med denne bruger. Husk at gøre ham til medlem af administratorgruppen.
Du gør det i start | kontrolpanel | brugerkonti.
Avatar billede leif Seniormester
19. august 2004 - 09:49 #3
Tja, du kan også ændre brugernavnet -> Kontrolpanel -> Brugerkonti -> Vælg brugeren -> Ændre brugernavn hvis det er login brugeren vi snakker om.

Hvis det er Ejernavnet når du kigger i system, skal du bruger haverslev's metode.