Avatar billede htmlkongen Novice
18. august 2004 - 14:10 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Gode film

Hej :D

Jeg søger gode western film som er godt lavet og som har en god historie/mening. Kulisserne/skuespillerne/skud/ etc. skal virke ægte :) Fx. film som: Last Man Standing
Avatar billede exp Juniormester
18. august 2004 - 14:13 #1
Tombstone
Avatar billede htmlkongen Novice
18. august 2004 - 14:15 #2
Umiddelbart lyder navnet fedt ! :D
Avatar billede htmlkongen Novice
18. august 2004 - 14:18 #3
"While some people still dispute the validity of the film's self-proclaimed "authentic" tag, it still remains one of the best westerns ever" Fra IMDB :D
Avatar billede exp Juniormester
18. august 2004 - 14:20 #4
Den er mega nice - første film jeg købte på DVD (og ejede ikke en afspiller på daværende tidspunkt :-)
Avatar billede mdk_2000 Nybegynder
18. august 2004 - 14:30 #5
They call me Trinity
Avatar billede exp Juniormester
18. august 2004 - 14:47 #6
mdk_2000 >>
"som har en god historie/mening"
og
"Kulisserne/skuespillerne/skud/ etc. skal virke ægte"

Kan du selv se, "They call me Trinity" og efterfølger falder igennem her?
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
18. august 2004 - 14:52 #7
Intet overgår young guns. young guns 2 derimod er lidt mere på det jævne.
De hurtige og de døde er også god
Synes selv tombstone er lidt langsom men de fleste modsiger mig her så :)
Avatar billede exp Juniormester
18. august 2004 - 14:54 #8
Samtlige Dirty Harry kan vel også gå an :-D
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. august 2004 - 15:07 #9
Mine ynlings klasikkere:

Sergio Leone:
"Once upon a time in America"
http://www.imdb.com/title/tt0087843/
og
"C'era una volta il West"
http://www.imdb.com/title/tt0064116/
og
"Il Buono, il brutto, il cattivo"
(The good, the bad and the ugly)
http://www.imdb.com/title/tt0060196/

Samurai i western stil. Akira Kurosawa:
"Shichinin no samurai"  MESTERVÆRK !!!
(De syv samuraier)
http://www.imdb.com/title/tt0047478/

Eller se MDB's top over westerns:
http://www.imdb.com/Sections/Genres/Western/
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. august 2004 - 15:08 #10
*IMDB
Avatar billede therevelation Nybegynder
18. august 2004 - 15:39 #11
enig med doggy....de syv samuraier er et must :o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. august 2004 - 21:57 #12
Jammen dog... doggy82 ramte lige præcis mine favoritter... :)

Det første kvarter af The good, the bad and the ugly er uden tvivl det bedste inden for genren jeg endnu har oplevet. En masse grimme og grumme mænd der intet siger, men kun skuler ondt... :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. august 2004 - 22:22 #13
Sidste gang jeg så den havde jeg allerede lyst til at se den igen dagen efter :)
Der er noget herligt over den - ja bare temaet, waaauh wauh wauh.... wah wah waaahh...  waaauh wauh wauh.... wah wa waaaaa
Avatar billede lucas2000 Novice
19. august 2004 - 08:23 #14
Pale Rider med Clint E.
Avatar billede hubs Nybegynder
19. august 2004 - 10:38 #15
"Il Buono, il brutto, il cattivo" er og bliver den fedeste western i mands minde.

Ellers går man aldrig galt i byen med Akira Kurosawa, som doggy også nævner. Utrolig mange af de kendte "amerikanske" westerns er direkte kopier af hans film. Der i blandt også "last man standing" c",)

Synes også lige at "Butch Cassidy and The Sundance Kid" bør nævnes.

God film jagt c",)
Jacob
Avatar billede htmlkongen Novice
19. august 2004 - 12:13 #16
WaW!! Det må jeg sige en masse brugelige svar ! :D Tak for hjælpen allesammen! Nu er det DVD tid ! :D Smid svar dem der mangler ;)
Avatar billede hubs Nybegynder
19. august 2004 - 13:17 #17
Jeg behøver ikke nogen point c",)
Avatar billede therevelation Nybegynder
19. august 2004 - 15:06 #18
heller ikke mig *s* bare sørg for at hygge dig...hehe
Avatar billede htmlkongen Novice
19. august 2004 - 15:11 #19
Okay :D så siger jeg mange tak for hjælpen igen ;)