Avatar billede badmanndk Nybegynder
18. august 2004 - 13:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IF querystring er tom, så vælg noget andet.?

Jeg er ved at lave et site i asp, men default.asp skal hente noget fra databasen, alt efter hvilket id der står i querystringen, men når man går ind på siden første gang, er querystringen tom, og melder derfor fejl.

Jeg går udfra at jeg skal bruge en if sætning, men hvordan den skal se ud ved jeg ikke.

f.eks. er forsiden default.asp?page_id=1

men hvis der bare står default.asp skal den hente page_id fra databasen.

Håber at i forstår mit spørgsmål, på forhånd tak
Avatar billede badmanndk Nybegynder
18. august 2004 - 14:00 #1
der skulle havde stået at hvis der bare står default.asp skal den hente page_id=1 i databasen, ellers skal den bare hente det page_id der står, hvis der står noget
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2004 - 14:00 #2
If request.querystring("page_id") = "" Then
  'hent fra databasen
Else
  'gør noget andet
End If
Avatar billede mancap Nybegynder
18. august 2004 - 14:01 #3
Sådan som jeg har forstået dit problem burde du kunne bruge noget i stil med:

Dim page_id
if(Request.QueryString("page_id") = "")
  page_id = 1
else
  page_id = CInt(Request.QueryString("page_id"))
Avatar billede badmanndk Nybegynder
18. august 2004 - 14:14 #4
tak for hjælpen mancap, det var lige den jeg skulle bruge.. det var mere simpelt end jeg havde regnet med.