Avatar billede dl Nybegynder
18. august 2004 - 10:22 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Wlan opsætning

Jeg har TDC adsl. Det vil sige, jeg har fået fra TDC, et modem og et skellefilter. det virker og vi er på nettet.

Nu har jeg så fået (købt eller skal prøve ;) ) en

D-Link ADSL Router med modem
Model DSL-504

Men nu kan jeg bare ikke få min internat forbindelse til at virke.
Der er DHCP i routeren og det virker perfekt.

hele problemmet ligger i opsætning af WAN.

Hvad gør jeg?

Er der noget man skal have fat i fra tdc eller hva ?
jeg kan desværer ikke finde den på d-links webside mere.
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 10:29 #1
Jeg havde problemer med min NorthQ router, fik den først til at virke da jeg klonede mac-adressen fra mit netkort (har også TDC) så prøv at se i routeren konfig konsol om du kan finde et sted der står clone mac-adress
Avatar billede kenp Novice
18. august 2004 - 12:02 #2
nogle gange skal du også bare lade din router være sluttet til, indtil at den alligevel skal forny ip-adressen (der kan gå op til 24 timer inden det sker) for at speede det op kan du inden du lukker din computer ned og sætter routeren til gøre således
start ->kør ->cmd ->ipconfig /release

Sluk hele anlægget ned også monter din router og computere igen, og start så op.
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 15:36 #3
kenp: her er der noget jeg ikke forstår, så spørger lige :)

start ->kør ->cmd ->ipconfig /release <-- Hvad skulle det hjælpe - min logik siger mig at så frigiver man IP på netkortet, som Routeren skal forny er det ikke korekt ?
Nu er det så jeg tænker og spørger fordi den bliver released på netkortet bliver den så også frigivet inde hos TDC ?

Der skulle gerne være et sted i routeren hvor du kan release og renew via dchp på wlan......
Avatar billede kenp Novice
18. august 2004 - 15:56 #4
tubber ->jeps, når du frigiver den fra netkortet så får man nemlig mange gange få lov til at få en ny på routeren (men hvis du ligger mærke til så er det INDEN han slutter routeren til, hvis han har routeren til så hjælper det naturligvis ikke)
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 16:42 #5
ok så er jeg med :)
Avatar billede mysupport Nybegynder
18. august 2004 - 22:44 #6
TDC sætter typisk dit medfølgende modem's mac adresse som den eneste "lovlige" for din forbindelse. Ring ind til dem med din nye routers mac adresse, så kan de sætte den ind istedet for.
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 22:48 #7
ok kan man det ?

Så er det jeg ikke forstår den acceptere macadressen på mit netkort klonet ind i routeren, mit netkort har aldrig været direkte på nettet, men igennem TDC's router og derefter igennem den jeg selv købte.......den nye ville ikke med sin mac, så jeg prøvede at klone den fra mit netkort og det funkede.....
Avatar billede mysupport Nybegynder
18. august 2004 - 22:54 #8
Hvis TDC routeren er født uden mac-adresse, så vil den klone den fra den første maskine der bliver tilsluttet ved konfigurationen, og så låse den til det. Så derfor vil det virke med en klonet mac i den nye router. Der er forskel på om de er født med eller uden mac, alt afhængig af model.
Men det virker altså nu?
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 22:58 #9
Der er mac på linksys routeren.......
Avatar billede mysupport Nybegynder
18. august 2004 - 22:59 #10
Ja, men man kan "narre" den ved at klone den fra dit eget netkort. På den måde ser TDC den samme mac-adresse som dit TDC modem havde "kopieret" fra selv samme netkort.
Avatar billede tubber Juniormester
19. august 2004 - 00:01 #11
det forstår jeg ikke - mit netkort har ALDRIG været på modemet.....modemet har altid kun haft kontakt til TDC's router som har en mac
Avatar billede kenp Novice
19. august 2004 - 08:13 #12
musupport ->det er altså forkert det du skriver de låser ikke forbindelsen til en mac-adresse det er Webspeed og dktv som har gjort det.
Avatar billede dl Nybegynder
20. august 2004 - 23:16 #13
Jeg ved godt det ikke er neget at gå ud fra. men

ftp://ftp.dlink.co.uk/dsl_routers_modems/dsl-504_rev_a/dsl-504%20install%20guidefwv2.pdf

Det er det jeg kan komme op med.

Jeg har en almenlig TDC ADSL linje.

Hvordan får jeg saat den op til internet.
???
Avatar billede kenp Novice
21. august 2004 - 10:17 #14
har du gjort det vi har skrevet?
Avatar billede dl Nybegynder
21. august 2004 - 15:20 #15
Jeg ved ikke lige om jeg har gjort det i skriver.
MEN

Jeg har ringet til tdc, de låser ikke deres mac-adresse. Og de sender automatisk en ny ip ud være time.

Derudover ... så skal jeg også sætte de instillinger til ADSL linjen på router. Altså om det er en pppoe, brige_llc og hvad det ellers hedder.
Avatar billede tubber Juniormester
21. august 2004 - 16:18 #16
Du skal sætte routeren til at modtage den indstillinger via dchp, så skulle den del være fjong.....
Avatar billede dl Nybegynder
26. august 2004 - 07:28 #17
Jamen, mit problem er: at denne router ikke modtager noget som helst, før den er sat op.

Sorry det tager sin tid at svar... men jeg en masse andre ting at tage mig til pt. ;) som i andre nok også har. :)

//dl
Avatar billede tubber Juniormester
26. august 2004 - 08:03 #18
så skal du i din browser skriver http://192.168.1.1 så kommer du ind til opsætningen, der inde skulle du gerne finde en til at slå dchp til
Avatar billede dl Nybegynder
20. oktober 2004 - 20:50 #19
Ingen af de svar der er kommet, har løst mit problem.
Og nu har jeg afleveret routeren tilbage, til ham jeg lånte den af, da jeg ikke har tid mere til at se på den.
Så hvis der er nogen er vil have de 15 point af en eller anden grund, så skriv. Ellers gives der ingen point og sp lukkes.

I må undskydlet at jeg ikke har skrevet dette noget før.
//dl
Avatar billede dl Nybegynder
27. oktober 2004 - 20:35 #20
Er hermed lukket.
//dl