Avatar billede svarre Nybegynder
18. august 2004 - 00:36 Der er 9 kommentarer

begynder spørgsmål omkring tables (tabeller)

Jeg har en stor tabel med en masse muligheder. Er det muligt at skabe et link mellem 2 vinduer i samme tabel? Så man undgår frames (rammerne). Dvs. hvis jeg laver en tabel med f.eks 4 vinduer; et billede vinduet øverst og et i vinduet nederst og to i midten som kommunikerer.
Avatar billede andjak Nybegynder
18. august 2004 - 08:21 #1
Forstår ikke dit spørgsmål og hvad du vil med det.
Avatar billede svarre Nybegynder
18. august 2004 - 14:39 #2
Simpelt: Kan man ved at lave en tabel med f.eks 2 rækker, få dem til at snakke sammen? Den ene række bliver en menu den anden en fleksibel række som forandrer sig alt efter hvad man trykker i menuen....
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. august 2004 - 20:12 #3
Det kan ikke lade sig gøre med Tables.
Du skal bruge Frames eller IFrames
Avatar billede rasm Nybegynder
18. august 2004 - 20:23 #4
ja, iframes er ideelt, se her:
//menu.htm
<a href="indhold.htm" target="to">Hej</a>
//menu.htm
//iframes
<iframe src="menu.htm" height="500" widht="200">
<iframe src="indholdfoerste.htm" height="500" widht="200" name="to">
Så skulle den gerne loade i iframen med name="to":)

Og et eksempel:
http://www.skibilligt.dk/test/iframe.htm

Så kan du jo bare lave en table som mig og placere iframen indeni og sige den skal være 100%:D
Avatar billede rasm Nybegynder
18. august 2004 - 20:25 #5
er det ikke ca sådan?
Avatar billede rasm Nybegynder
18. august 2004 - 20:26 #6
<table border="0">
<tr>
    <td><iframe height="500" widht="200" src="v.htm"></td>
    <td><iframe height="500" widht="200" src="m.htm" name="m"></td>
</tr>
</table>

sådan ser koden ud i mit eksempel.
Avatar billede svarre Nybegynder
19. august 2004 - 13:52 #7
kigger på det - ser godt ud. TILbage snart
Avatar billede svarre Nybegynder
19. august 2004 - 14:07 #8
Kan det lade sig gøre i dreamweaver uden at skulle kaste sig ud i programmering. Jeg ved godt det er begrænset hvad der skal skrives, men siden jeg er en idiot til alt hvad der bevæger sig ud over programmets overfladiske brugerflade (som programmering), ville det være rart hvis det kunne klares med musen.???
Avatar billede rhandersen Nybegynder
19. august 2004 - 14:24 #9
smid koden fra dreamweaver herind så skal jeg fortælle dig hvor det skal indsættes