Avatar billede bnielsen Nybegynder
17. august 2004 - 12:01 Der er 1 kommentar

Hjælpe til læsning af udskrift

Jeg vil gerne have lidt hjælpe til at læse og forstå udskriften "Fysisk lager pr. varegruppe" (lager / udskrifter / status / fysisk lager / pr. varegruppe) Concorde XAL ver. 3,5.
Det jeg ønsker er:
1. En beskrivelse af de enkelte kolonner, Bogført antal, trukket, modtaget, fysiske lager, bogført værdi, kendt værdi, svømmer værdi og fysisk værdi.

2. Hvilken kolonne er den rigtige at bruge når man skal afstemme til faktisk optalt lager, og efterfølgende finde ud af om det er den rigtig pris varerne på lageret ligger til.
Avatar billede rew Nybegynder
17. august 2004 - 15:22 #1
1:
Nemmeste forklaring er at du går ind i lagerkartoteket og derfra videre til lagerbeholdnings billedet. Hvis du så herinde kalder den interne manual "Shift F1" eller via F1 og vælg i boksen. Så kan du få en meget god forklaring på de felter som
udskriften viser. Med undtagelse af Fys.Værdi som er "Kostpris * Disp.Fys." og Svømmer værdi som er forskellen imellem Bogført værdi og Fys.værdi.

2:
Jeg vil som udgangspunkt sige at hvis man vil bruge denne liste til afstemning af lager så er Fysisk Lager nok det tætteste man kommer på det der burde være aktuel lagerbeholdning. Hvis det er kostprisen du mener som "rigtig pris" så er de mulighed for at køre kørslen "efterberegn kostværdi" hvis man vil have checket om den er korrekt. Man kan ikke via listen beslutte den slags, men måske bruge den som ledetråd til varer man burde undersøge lidt nærmere.

Hvis dette er meningen du skal til at stå for et lager med alt incl. burde du nok
søge prof. hjælp til opstarten, da det meget nemt kan gå helt af H... til.