Avatar billede sbay Nybegynder
17. august 2004 - 10:41 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

write file i notes

Jeg har følgende kode i en agent, der laver en fil. Agenten er sat til at køre "After new mail arrives". Men hvor gør den af filen??
Avatar billede mmmtm Nybegynder
17. august 2004 - 11:22 #1
...hvor blev koden af ?
Avatar billede sbay Nybegynder
17. august 2004 - 11:26 #2
Ups!!
    Dim Session As New NotesSession
    Dim Db As NotesDatabase
    Set db = session.CurrentDatabase
    Dim doc As New NotesDocument(db)
    Dim fileNum As Integer
    Dim view As NotesView
    Set view = db.GetView( "xmlinbox" )
    Set doc = view.GetFirstDocument
    fileNum% = Freefile()
    Open "xml.txt" For Output As fileNum%
    Print #fileNum%, doc.body

    Close fileNum%
Avatar billede notes2c Nybegynder
17. august 2004 - 11:39 #3
Den må ligge på serveren, sandsynligvis i databiblioteket
Avatar billede sbay Nybegynder
17. august 2004 - 11:42 #4
det gør den bare ikke!!! Har kigget!
Avatar billede notes2c Nybegynder
17. august 2004 - 11:56 #5
Mangler du ikke et (0)

Print #fileNum%, doc.body(0)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
17. august 2004 - 12:08 #6
Har du prøvet at søge efter filen ?
Avatar billede sbay Nybegynder
17. august 2004 - 12:17 #7
Når jeg kører agenten fra actionmenuen, så kommer filen i C:\lotus\notes\data! Men når jeg kører den på serveren, aner jeg ikke hvor den bliver af!
Avatar billede notes2c Nybegynder
17. august 2004 - 12:23 #8
Og du er sikker på at agenten bliver udført på serveren
Avatar billede sbay Nybegynder
17. august 2004 - 12:33 #9
hmmm - næææ -vel egentlig ikke. Men postkassen hvori agenten kører ligger kun på serveren!
Avatar billede notes2c Nybegynder
17. august 2004 - 12:46 #10
Ja, men det er routeren som sørger for at afvikle "After new mail arrives"
Avatar billede jogii Nybegynder
17. august 2004 - 13:09 #11
nej, AgentManager sørger for at afvikle "After new mail arrives". Routeren afvikler "Before ...".
På serverkonsolen skriv "Tell amgr schedule" for at få en liste over agenter som AgentManager kender til og hvornår den vil køre dem.
En linie der starter med
"V M" angiver en "After mail" agent der venter (not triggered).
"S M" angiver en "After mail" agent der er med næste gang (triggered)
"E M" angiver en "After mail" agent der er under afvikling
Avatar billede notes2c Nybegynder
17. august 2004 - 13:12 #12
Beklager, pointen var at det blev afviklet på serveren.
Avatar billede sbay Nybegynder
17. august 2004 - 13:37 #13
ok - den står til "V M"
Avatar billede sbay Nybegynder
17. august 2004 - 13:41 #14
Selvom jeg vælger run ved at højreklikke på den inde i designeren ser det ikke ud til den kører!
Avatar billede sbay Nybegynder
17. august 2004 - 13:42 #15
Jaaaa - nu kører den (vist), ændrede så den kører unristricted med full access!
Så dumper den filen under databib på serveren!
Avatar billede jogii Nybegynder
17. august 2004 - 13:50 #16
Hvis rettighederne ikke er på plads under afvikling for dig (Security fanebladet på serverdokumentet) så vil du kunne se fejl i LOG.NSF. Du skal have Run Unrestricted Agents fordi du ønsker adgang til filsystemet.

Run Agent fra designer afvikler agentet lokalt hos dig selv.

Højreklik på agenten i Designer og vælg "Log ..." for evt at se andre meddelelser vedr. afviklingen af agenten på serveren.
Avatar billede sbay Nybegynder
17. august 2004 - 14:01 #17
ok - takker for hjælpen :-)