Avatar billede slumtiger Nybegynder
16. august 2004 - 14:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 identiske programmer, med undtagelse af components

Hej med jer

Jeg har 2 næsten identiske programmer (sourcekoder), den eneste afvigelse er at det ene program gør brug af en component.
Er der mulighed for, programmæssigt at disable en component eller forhindre den i at starte?.
Avatar billede martin_moth Mester
16. august 2004 - 14:12 #1
Hvilken komponent, og hvad gør den?

Hvis den er en central del af programmet, vil det jo ikke virke når du disabler
Avatar billede slumtiger Nybegynder
16. august 2004 - 15:17 #2
Det er en Siemens komponent. Jeg har et program kørende på en fabrik. Dette program køre på flere PC'ere, men i et par tilfælde kommunikeres der med en Siemens PLC.
Hvis jeg installere min software (med siemens-komponenten) uden Siemens' megapakke, går programmet ned med et hult drøn :o), det er derfor jeg vil prøve at disable komponenten.
Avatar billede martin_moth Mester
16. august 2004 - 15:29 #3
Det er vist så specifikt at jeg ikke kan hjælpe noget som helst... Håber andre kan
Avatar billede sion Nybegynder
20. august 2004 - 21:11 #4
Det korte svar er "NEJ!".
Selvom du havde adgang til komponentens komplette interface og kunne genskabe dette interface dog bare erstattet med "dummy"-metoder, så ville programmet stadig referere til Siemens komponent, og ikke din.
Tror komponenten er high-tech, og ikke noget man skal rode for meget med. Især ikke hvis komponenten bruges på en fabrik og dermed har mulighed for at beskadige udstyr osv..
Avatar billede slumtiger Nybegynder
27. september 2004 - 21:06 #5
Jeg må vist leve med det :o(