Avatar billede ssn Nybegynder
16. august 2004 - 14:08 Der er 8 kommentarer

embedded media player i Windows NT ?

hej alle

jeg har et problem.

når jeg embedder mediea playeren på en xhtml side så bliver den ikke vist på Windows NT?

der skal være knapper til at starte og stoppe videoen med.(og ikke dem i afspilleren)

koden ser sådan ud (koden skal gerne kunne valideres i xhtm)
-------------------------------------------------
<object id="Player" height="180" width="240"
  CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6">
  <param name="autoStart" value="true">
</object>
<input type="button" name="PlayMedia" value="Play" OnClick="StartMediaUp()">
<input type="button" name="StopMedia" value="Stop" OnClick="ShutMediaDown()">

<p><a href="#" OnClick="StartMediaUp()">play</a></p>
<p><a href="#" OnClick="ShutMediaDown()">stop</a></p>

<script>
<!--

function StartMediaUp ()
{
  document.Player.URL = "video/100-hanne.wmv";
  document.Player.controls.play();
}

function ShutMediaDown ()
{
  document.Player.controls.stop();
}

-->
</script>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. august 2004 - 14:25 #1
<OBJECT ID="Player" STYLE="height:180px; width:240px" classid="CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95" CODEBASE="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701"
  standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."
  type="application/x-oleobject" width="239" height="179">
  <PARAM NAME="ShowControls" Value="false" />
  <PARAM NAME="AutoStart" VALUE="false" />
</OBJECT>

og så hedder det bare: document.Player.Play(); og document.Player.Stop(); // husk stort P og S.
Avatar billede ssn Nybegynder
16. august 2004 - 14:45 #2
hej

jo tak skal du have. og det virker fint i ie på 2000 og xp men på Nt virker det bare ikke.

coden ser sådn her ud nu.
<body><OBJECT ID="Player" STYLE="height:180px; width:240px" classid="CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95" CODEBASE="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701"
  standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."
  type="application/x-oleobject" width="239" height="179">
  <PARAM NAME="FileName" VALUE="video/100-hanne.wmv" />
  <PARAM NAME="ShowControls" Value="false" />
  <PARAM NAME="AutoStart" VALUE="false" />
</OBJECT>

&nbsp;

<p><a href="#" OnClick="document.Player.Play()">play</a></p>
<p><a href="#" OnClick="document.Player.Stop()">stop</a></p>

NT lavder en fejl når man klikker på "play" eller "stop"
fejlen er:
fejl i linje 19
en udefineret fejl

???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. august 2004 - 15:10 #3
hvilken version af mediaplayer har du installeret?
Avatar billede ssn Nybegynder
16. august 2004 - 15:12 #4
det er version 6.4
den kan fint afspille filmen. den kan også afspille den hvis man bruger de play og stop knapper som er i mediaplayeren.
Avatar billede ssn Nybegynder
16. august 2004 - 15:17 #5
men jeg kan bare ikke få den til at modtage de komandorer jeg vil sende til den fra knapper/links
Avatar billede ssn Nybegynder
16. august 2004 - 15:31 #6
og det skal også bare virker på NT.

er der ikke nogle der har en ide ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:18 #7
hvis du viser os hvad du gør nu?
Avatar billede ssn Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:37 #8
jeg fik løst det. det var nt der ikke kunne fatte et simpelt java script.
jeg løste det med at bruge en iframe