Avatar billede larsbek Nybegynder
27. februar 2001 - 10:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problemer med installation af netkort

Jeg har haft problemer med installation af netkort, hvorfor jeg tilsidst formaterede hardisk for at installere win 2000. Men det hjalp ikke. Nu skriver den:

der opstod en fejl under installationen af enheden.

Inf-filen eller enhedsoplysningssætter eller -elementet stemmer ikke overens med den tilknyttede installationsklasse.

Nå tænker jeg, så kan det være ligemeget med det nye netkort 100 Mbit (som virker i den anden maskine) så sætter jeg det gamle 10Mbit kort i igen. Men så kommer den med samme meddelelse igen ?????? Jeg har prøvet forskellige slots og downloade seneste driver etc etc, please hjælp
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
27. februar 2001 - 10:47 #1
Har du tjekket IRQ, konflikter osv...?

Det ku\' jo være det?
Avatar billede larsbek Nybegynder
27. februar 2001 - 10:49 #2
hvordan tjekker jeg det
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2001 - 10:52 #3
Har du prøvet at fjerne netkortene helt - både fysisk og i device management. Derefter genstarte uden netkort. Så lukke ned, og isætte kortet igen, og starte op?

Den virker ofte, når der er problemer.

NanoQ
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
27. februar 2001 - 10:52 #4
egenskaber for  denne computer> hardware> enhedhåndtering

Tjek om der er nogen konflikter.
Avatar billede larsbek Nybegynder
27. februar 2001 - 10:57 #5
der står blot at netkortet ikke er konfigureret korrekt
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2001 - 11:00 #6
Larsbek, prøv min løsning. Og sørg for at have de korrekte drivere klar, hvis ikke Win2K selv kan finde de korrekte :)

Avatar billede hobbez Nybegynder
27. februar 2001 - 11:34 #7
Følg NanoQ\'s forslag med driverne - det er vejen frem.

Så længe W2K ikke vil genkende kortet kan du ikke bruge tk-xylen\'s forslag, for så er kortet ikke tildelt nogen adresse eller IRQ, og det kan du heller ikke bagefter, da W2K bruger shared IRQ, og alle dine PCI-enheder derfor normalt vil kører på IRQ 9 (UDEN at konflikte).

/Rob