Avatar billede superdan Nybegynder
16. august 2004 - 08:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

marshalling af managed String* til LPCWStr til brug i directshow

Hej.

Jeg arbejder på en audioafspiller i stil med winamp, men har et problem med marshalling, som jeg ikke kender noget særligt til.
Jeg bruger VisualStudio.NET fra 2003 og .NET framework 1.1

Problemet består i at en funktion i directShow fra DX9, skal bruge en pointer til en filsti af typen LPCWStr, men filstien er gemt i et stringarray., da der skal laves forskellige stringoperationer på det.

Mit håb er at der er en der kan hjælpe mig med at læse strengen ind i en LPCWStr variabel, da det vil spare mig for en masse besvær.

Den måde jeg har forsøgt er følgende:

void minFunktion(
[MarshalAs(UnmanagedType::LPWStr)]String* sti_til_fil
)
{
hr = pGraph->RenderFile(stil_til_fil,NULL);
}

//Ideen er at funktionskaldet skal ændre argumentet, men den angiver stadig variablen sti_til_fil som værende en managed string.

/*
Definitionen på RenderFile er:
HRESULT RenderFile(
    LPCWStr lpwstrFile,
    LPCWStr spwstrPlayList
);

jeg er lost. Håber nogen kan hjælpe mig.
På forhånd tak!
Hilsen Dan
*/
Avatar billede superdan Nybegynder
16. august 2004 - 08:57 #1
ved godt at variabelnavnet er forkert i indlægget. Har skrevet koden ind i hånden da den ligger på en anden computer.

{
hr = pGraph->RenderFile(stil_til_fil,NULL);  //skulle stå ..File(sti_til_fil,NULL);
}
Avatar billede superdan Nybegynder
18. august 2004 - 08:17 #2
Jeg har været dygtig og selv fundet svaret.

Mit problem var som sagt at jeg havde en managed System::String* som skulle konverteres til en unmanaged LPCWSTR.

Det gøres på følgende måde:

//skal inkluderes øverst
#include "atlconv.h"
using namespace System::Runtime::InteropServices;

//nedenstående skal stå i en funktion oder so
USES_CONVERSION;                          //initialiserer A2W
String __gc* MyString=S"managed string";  //en tilfældig managed stringvariabel.

char __nogc* pMystring= static_cast<char*>(Marshal::StringToHGlobalAnsi(MyString).ToPointer());

LPCTSTR MyUnmanagedString=pMyString;

LPCWSTR MyFormatedUnmanagedString=A2W(MyUnmanagedString);

//en hel del af disse punkter kan naturligvis udelades. men er vedlagt for overblikket

// og hermed lukker jeg selv spørgsmålet.