Avatar billede aryain Nybegynder
15. august 2004 - 22:24 Der er 5 kommentarer

WLAN og LAN samtidigt

Jeg har lidt problemer med opsætning af netværk.

Jeg har to computere, som jeg forbinder til internettet via WLAN. Dette WLAN er dog lukket, og jeg har ikke mulighed for at konfigurere det - de to maskiner kan ikke se hinanden.

For så at have netværk mellem de 2 maskiner har jeg prøvet, at etablere et helt almindeligt LAN mellem dem. Det kan også sagtens lade sig gøre og de ser hinanden fint. Problemet er så bare, at jeg ikke kan gå på nettet via WLAN når der er tilsluttet et LAN kabel. Det virker som om winxp går ud fra, at internetforbindelsen er tilgængelig gennem LAN når dette er tilsluttet og derfor ikke benytter WLAN forbindelsen.
Er der nogen, der ved hvordan maskinerne skal konfigureres så de kan have WLAN til internet og LAN på samme tid?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. august 2004 - 22:30 #1
Du skal ikke ha en default gateway på lan forbindelsen
Avatar billede kenp Novice
15. august 2004 - 22:50 #2
du skal bare give din computere en ip-adresse og subnet og intet andet
Avatar billede aryain Nybegynder
16. august 2004 - 00:45 #3
Det er klart, at det ville løse problemet, men er nødt til at lade alle tcp/ip indstillingerne være dynamiske, da jeg ellers ikke får adgang til WLAN´et
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. august 2004 - 06:17 #4
Du skal ha dynamisk på wlan og statisk på lan
Avatar billede serverservice Praktikant
16. august 2004 - 07:39 #5
Du skal installere ipx/spx som ekstra protocol jvf:
http://www.eksperten.dk/artikler/198