Avatar billede jnielsen Nybegynder
15. august 2004 - 17:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Rescue disk

Hej der..

jeg har winxp og debian 3.0 liggende på samme disk og plejer bare at bruge debians boot manager til at vælge OS når jeg starter. Prob er at jeg lige har re-installeret winxp og nu har dwinxp overskrevet min bootsector så den mener at den absolut skal starte winxp hver gang.. Kan man ikke fixe den igen så jeg kan bruge min debian igen ude at skulle starte forfra??

Mine 2 flg. OS er WinXP sp1 og Linux Debian 3 med 2.6 kernel, der er installeret på hda1
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. august 2004 - 22:15 #1
Måske du kan bruge dette info til at få geninstalleret GRUB, som jeg går ud fra er den bootloader du plejede at bruge ?
http://www.desktop-linux.net/grub.htm
Avatar billede jnielsen Nybegynder
16. august 2004 - 10:33 #2
nope har fixet den, men ellers tak