Avatar billede zod Nybegynder
15. august 2004 - 17:07 Der er 16 kommentarer

Feedback om min hjemmeside

www.power-girls.dk

giv lige lidt feedback!!
Avatar billede trekkies Juniormester
15. august 2004 - 17:19 #1
Rene naturlige farver, men en ting som jeg ikke kan lide er at den midtereste tabel er 800px i højden, lige meget om der er 2 linjer eller 40 linjer, det synes jeg er lidt irreterende.
Hvis man er inde på Medlemslisten, så er der email, tlf nr. og adresse på nogle personer, det synes jeg er lidt farligt, du skal tænke på at der er meget spam i verden i dag.

Hvorfor har du kodet i både html og php?

Men ellers er fin side, men du burde få siden op og køre efter W3C regler, du kan se hvad jeg mener på denne side: http://validator.w3.org/check?uri=www.power-girls.dk

Du kan validere din side her: http://validator.w3.org/
Du kan validere din css fil her: http://jigsaw.w3.org/css-validator/
Avatar billede zod Nybegynder
15. august 2004 - 17:24 #2
ja okay.. mange fejl...

forstod ikke helt det der med 800px
Avatar billede trekkies Juniormester
15. august 2004 - 17:37 #3
Hvis man er inde på siden, så scoller man ned for at se hvad der er nede i bunden.
Avatar billede zod Nybegynder
15. august 2004 - 17:41 #4
nå okay skal jeg bare sidde den til 100% eller hva'
Avatar billede trekkies Juniormester
15. august 2004 - 17:45 #5
Det synes jeg vil være bedre, så er man fri for at scroll ned bare for at se din copyright og din chart.
Men du kunne også lave din iframe så den følger de andre tabeler, og lave en scrollbar til iframen.
Avatar billede zod Nybegynder
15. august 2004 - 17:51 #6
hvordan skal min iframe se ud uden scroll så den aoutomatisk tilpasser sig:

<IFRAME border="0" name="main" src="Forside.htm" scroling="no" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center" frameBorder="0" width="618" height="100%" style="border-top: 1 solid; border-right: 1 solid; border-left: 1 solid; border-bottom: 1 solid; border-color:#000000;"></IFRAME>
Avatar billede trekkies Juniormester
15. august 2004 - 18:02 #7
Din iframe kunne se sådan ud
<iframe frameborder="0" scrolling="auto" src="midt.asp" height="400px" width="618" div id="bgcolor">
</iframe>

height er sat til 400px ligesom de 2 andre tabeler.
scrolling er sat til auto, hvilket vil sige at den kun kommer frem, når at der mere på siden er der kan være inde i de 400px i højden.

I din css fil, vil jeg råde dig til at inddsætte denne lille kode:
body
{
overflow:auto;
}

Så forsvinder din scrollbar på siden, men kommer frem hvis hvis der er mere på siden end de 400px.
Avatar billede trekkies Juniormester
15. august 2004 - 18:03 #8
HUSK at rette src="" i iframen
Avatar billede zod Nybegynder
15. august 2004 - 18:34 #9
nej kan man ikke gøre sådan til at iframen aoutumatisk til passer sig indholdet på siden den viser
Avatar billede trekkies Juniormester
15. august 2004 - 18:38 #10
Ikke hvad jeg ved
Avatar billede ckh Nybegynder
15. august 2004 - 18:45 #11
En I-fram kan godt laves så den tilpasser sig indholdet i den i højden. Et lille eksemple her:
http://www.eyesite.dk/linkbase/linkbase_frametest.htm

Sæt nedenstående ind i <head> på de dokumenter du loader i din I-frame:
<script LANGUAGE="JavaScript" type="text/javascript">
function tilpasIframe(){
  newHeight = 400;//angiv den mindste højde iframen skal have
  if(document.body.scrollHeight)
    newHeight = Math.max(newHeight,document.body.scrollHeight);
  else
    newHeight = Math.max(newHeight,document.height);
  parent.document.getElementById('linkbase').style.height = newHeight+'px';
}
window.onload = tilpasIframe;
</script>
Avatar billede zod Nybegynder
15. august 2004 - 19:01 #12
det virker ikke
Avatar billede trekkies Juniormester
15. august 2004 - 19:35 #13
Du skal give din iframe dette id
id="linkbase"

Så skulle det gerne virke.
Avatar billede ckh Nybegynder
16. august 2004 - 18:20 #14
trekkies>> Det har du jo fuldstændig ret i. id skal naturligvæs være ens i scriptet og iframen. Hastværk er noget skidt nogen gange he-he
Avatar billede arnums Nybegynder
18. august 2004 - 14:12 #15
Måske sku du, hvis ikke du allerede har styr på det, få lov til at display folks adresser. Nogen kan blive meget stødt.
;O)
Avatar billede danskforum Nybegynder
25. november 2004 - 10:48 #16
jeg syntes designet er dejligt enkelt ikke al det med 1 milion kanpper hist og her og ikke alt det "techno" som der er på de nyere sider :D denne side er nekel og dejlig nem :D ros herfra !