Avatar billede manie7 Nybegynder
15. august 2004 - 00:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hjælp jeg mangler specifikationer

Hej..

Jeg har problemer med at installere autocad 2004 på min computer, og jeg har på fornemmelsen at min computer ikke er god nok, men når jeg tjekker autodesk's hjemmeside for specifikationer så er den god nok.. så her et spørgsmål til de kloge..

Hvad kan i anbefale af styresystem, processor, ram m.m. for at køre autocad 2004 optimalt..
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2004 - 03:04 #1
xp og hvad dertil hører
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2004 - 03:05 #2
er porblemet at installere.
eller er det at køre selve programmet.
Avatar billede manie7 Nybegynder
15. august 2004 - 12:45 #3
Det er at installere programmet..
Det går  stå midt i det hele og står bare fast i flere timer indtil jeg afbryer installationen..
jeg ved at der er noget der skal opgraderes det siger ham jeg handler computer med, men lige præcis hvad det er jeg skal opgradere/ skifte ud.. og hvad det skal skiftes ud til det kan jeg ikke finde ud af..
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2004 - 12:50 #4
hvad har du af hardware ?
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2004 - 12:56 #5
hmmmmm!
Avatar billede manie7 Nybegynder
15. august 2004 - 13:05 #6
Jeg har ikke meget forstand på computere men skal prøve om jeg kan give dig de rigtige oplysninger.
AT/AT COMPATIBLE 261.6 ram
windows 2000
AMD-K6 (tm) 3D processor

siger det dig noget..
Avatar billede manie7 Nybegynder
15. august 2004 - 13:12 #7
Nogen gange kan jeg ikke starte installationen op.. det hele sætter sig fast og fejlmeldigen "porammet svarer ikke" dukker op på skærmen..
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2004 - 13:32 #8
1) har du et opdateret virusprogram ?
ellers scan dit system via http://housecall.trendmicro.com/
2) Afinstaller alle tidligere versioner af autocad.
3) Det er vigtigt at der ikke kører for mange programmer i baggrunden.
(messenger, outlook, kazaa o.l.)
Du kan se det nederst til højre.. er der en masse ikoner ved siden af uret.
4) Tag en backup af dine vigtigste ting, (virusscan før du tager backup)
5) og defragmenter så din harddisk.
-
du kan også køre et spywareprogram
som f.eks adaware.(søg i google)
det går ind og fjerner en masse "snavs" der bare ligger og tager både kræfter og hukommelse.
(det er mest ting fra internettet, der bare kommer af sig selv, når man surfer rundt. (cookies m.m.))
Avatar billede manie7 Nybegynder
15. august 2004 - 13:42 #9
1) Jeg har antivir. hentet fra nettet (FREEAV.COM)
2) Jeg har afinstalleret alle tidligere installationer af autocad.
3) ingen programmer i baggrunden
4) mine vigtigste ting?? mner du mine dokumenter.. eller både dokumenter og programmer.

Tror du jeg har virus eller sådan noget.. at det kan være derfor jeg ikke kan installere..
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2004 - 13:56 #10
Du kan sansynligvis ikke tage backup af programmerne fra din harddisk.
I grunden mener jeg (med backup),, alt det du ikke vil af med.
-
Hardwaremæssigt skulle du være køreklar, så det kan nærmest kun være softwaremæssigt, der er problemer.
-
Jeg syntes under alle omstændighedder at du skal prøve det her.
http://housecall.trendmicro.com/
-
og at defragmentere din harddisk.
Det optimale er jo en "ren" installation
Altså Formatering af harddisken, og installation af ALT forfra.
Det virker nok lidt afskrækkende.
men hvis det er meget lang tid siden der er blevet rydet op i maskinen, kan det vise sig at være den bedste løsning i længden.
-
Har du problemer med andre programmer ?
oplever du at ting nogle gange tager lidt for lang tid.?
-
Jeg skal ikke blande mig i om du rent faktisk har købt Autocad 2004
eller om du har erhvervet dig den på anden vis.
men der kan jo også være det der er problemet.
Har du prøvet at installere NETOP DEN CD du har mellem hænderne på en anden maskine.
Avatar billede manie7 Nybegynder
15. august 2004 - 17:03 #11
jeg har nu prøvet det der housecall halløj og jeg har opdateret mit antivirus program en ekstra gang..
Har ikke oplevet det med andre programmer før.. kun nogle enkelte spil som krævede et eller andet specielt..

Jeg prøver nu at defragmentere computerne..

Ligefrem at formatere computeren?? det kan jeg ikke finde ud af, det skal jeg have min computermand til at hjælpe mig med..

Jeg siger i hvert fald mange tusind tak for hjælpen..
Jeg har forsøgt at installere den på to andre computere, men uden held.. der var også installationsproblemer.. bare ikke de samme error som her... det kan godt være at det er cd'en der er problemet.

Tak for hjælpen..