Avatar billede cyberzoom Nybegynder
27. februar 2001 - 00:30 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Load side

Jeg har en frameside hvor jeg gerne vil ha’ køret en load side. Den skal funger på den måde at siden skal loade en load side som først går væk når hele framesættet er loadet.

Jeg skal bruge den totale kode samt et eks og alle point er dine.
Avatar billede seider Nybegynder
27. februar 2001 - 01:04 #1
Lav en iframe der fyler hele skærmen og indlæs i bagrunden, med et java script. det er bare en hjælp :)
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
27. februar 2001 - 01:57 #2
OK giv et eks. så jeg kan prøve det..
Avatar billede tsocm Nybegynder
27. februar 2001 - 02:00 #3
http://www.builder.dk/builders/windowbuilder.asp

her kan du få det lavet så det passer til dig
Avatar billede tsocm Nybegynder
27. februar 2001 - 02:00 #4
svar
Avatar billede tsocm Nybegynder
27. februar 2001 - 02:34 #5
<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>Ny side 1</title>

<script language=\"Javascript\">
function openWin () {
newwin=window.open(\'page.html\',\'_blank\',\'fullscreen=yes\') }
  ; setTimeout(\"closeWin()\",10000); function closeWin() {  newwin.close() }//-->
  </script>
</head>

<body onload=\"openWin()\">

</body>

</html>

Page.html udskiftes med den side du vil have vist
Avatar billede tsocm Nybegynder
27. februar 2001 - 02:37 #6
der hvor der står 10000, det angiver hvor mange millisekunder der skal gå før at siden skal lukkes igen, det vil sige nu er den sat til 10 sek.

bare spørg hvis der er nogen du er i tvivl om.

/vh >>TSOCM<<
Avatar billede tsocm Nybegynder
27. februar 2001 - 02:38 #7
med hensyn til http://www.builder.dk/builders/windowbuilder.asp
glemte jeg lige at det skulle lukkes igen,

brug mit eksempel i stedet for.

Avatar billede seider Nybegynder
27. februar 2001 - 02:54 #8
DEn løsning er ikke optimal da den bare åbner en nye browser. prøv at lave den med en iframe der er ontop til at alt er indlæst, jeg ved at det kan lade sig gøre.

/* seider */
Avatar billede tsocm Nybegynder
27. februar 2001 - 08:50 #9
Seider>> iframe virker kun i IE og ikke i NS, derfor anbefaler jeg denne løsning.

/vh >>TSOCM<<
Avatar billede kasseper Nybegynder
27. februar 2001 - 08:57 #10
cyberzoom >> er vi enige om at det skal fungere som det gør her på eksperten, hvor der kommer det her blå billed med \'spørg eksperten\', mens siden loades ??? i såfald vil jeg på det kraftigste anbefale dig ikke at bruge tsocm\'s løsning...
Avatar billede tsocm Nybegynder
27. februar 2001 - 09:05 #11
Jeg er lytter
Avatar billede kasseper Nybegynder
27. februar 2001 - 09:28 #12
tjeck denne her ud :

*****************************************************
To preload a whole html page we can directly load a src into the layer tag for Netscape 4 and use an iframe for IE4 & 5 and NS6. At the body tag we assign an onLoad event to \'grab the src\'. All that needs to be modified is the var url statement to point to whatever page you wish to preload.

<HTML>
<HEAD>

<SCRIPT>
var url = \'http://nirvana.media3.net/stigmata/index.html\';
</SCRIPT>
</HEAD>

<BODY onLoad=\"location.href = url;\">

<H1>Page is loading...</H1>

<SCRIPT>
if (document.layers)
document.write(\'<LAYER SRC=\"\' + url + \'\" VISIBILITY=\"hide\"><\\/LAYER>\');

else if (document.all || document.getElementById)
document.write(\'<IFRAME SRC=\"\' + url + \'\" STYLE=\"visibility: hidden;\"><\\/IFRAME>\');

else location.href = url;
</SCRIPT>

</BODY>
</HTML>

************************
Den skulle gøre hvad du søger....
Du skal bare sætte din adresse ind istedet for den url der står øverst....

Avatar billede tsocm Nybegynder
27. februar 2001 - 09:37 #13
virker den både  i NS og IE eller hva?
bare nysgerig?
Avatar billede tsocm Nybegynder
27. februar 2001 - 09:39 #14
beklager så ikke hvad der stod oven over*:-)
Avatar billede kasseper Nybegynder
27. februar 2001 - 09:42 #15
Yeps, det gør den, jeg tror (uden at vide det) at det er samme fremgangsmåde som eksperten har på deres side...
Avatar billede tsocm Nybegynder
27. februar 2001 - 09:44 #16
oki, dvs at den skifter hverken før eller efter siden er færdig med at load eller hva?
Avatar billede tsocm Nybegynder
27. februar 2001 - 09:45 #17
jeg kan jo godt se det ikke er noget du lige har fundet ud af hjernen, må jeg spørge hvor du fandt det?
Avatar billede kasseper Nybegynder
27. februar 2001 - 09:46 #18
Det må du da : http://dhtmlnirvana.com/alchemy/preload.htm
En almindelig søgning på google med ordene preload html var alt hvad der skulle til.
Men selvfølgelig vidste jeg at det kunne gøres, så jeg vidste jo hvad jeg skulle kigge efter...;)
Avatar billede tsocm Nybegynder
27. februar 2001 - 09:54 #19
oki takekr.
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
28. februar 2001 - 00:35 #20
Hvordan skal jeg kunne bruge jeres eks. til noget jeg kan jo ikke angive body på en framsæt side
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
28. februar 2001 - 00:37 #21
Husk få at alle sider skal kører før hele framesættet vises
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. februar 2001 - 00:40 #22
Som kasseper siger:

<HTML>
<HEAD>

<SCRIPT>
var url = \'http://nirvana.media3.net/stigmata/index.html\';
</SCRIPT>
</HEAD>

<BODY onLoad=\"location.href = url;\">

<H1>Page is loading...</H1>

<SCRIPT>
if (document.layers)
document.write(\'<LAYER SRC=\"\' + url + \'\" VISIBILITY=\"hide\"><\\/LAYER>\');

else if (document.all || document.getElementById)
document.write(\'<IFRAME SRC=\"\' + url + \'\" STYLE=\"visibility: hidden;\"><\\/IFRAME>\');

else location.href = url;
</SCRIPT>

</BODY>
</HTML>
..
Ændre:
<SCRIPT>
var url = \'http://nirvana.media3.net/stigmata/index.html\';
</SCRIPT>
..
Til:
<SCRIPT>
var url = http://www.dinside.dk/det dokument som inderholder framesettet.html\';
</SCRIPT>

...

Jeg har testet det, og det virker hos mig.....

-Anders
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. februar 2001 - 09:07 #23
cyberzoom >> du skal jo ikke angive det i body på i dit frame set, men angive det i det script som jeg har pastet\'s body....

a-torsten >> det er da lidt billigt at kopiere et tidligere svar ??? I det mindste angiver du da din kilde :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. februar 2001 - 09:34 #24
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. februar 2001 - 09:36 #25
http://www.eksperten.dk/list.phtml?q=loading  --> Her er så mange svar at det helt sikkert må passe til dit site ;o)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. februar 2001 - 09:50 #26
kasseper.....  Det var egentlig ikke min mening at kopiere... men da han ikke forstod, kopierede jeg og forklarede......

-Anders
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. februar 2001 - 09:55 #27
Ja, men skulle det så også ha været et svar ????
Du skriver jo præcis det jeg også skrev i mit indlæg....
Avatar billede tsocm Nybegynder
28. februar 2001 - 17:43 #28
kom nu ikke op og slås, det er jo \"bare\" 1000 Points....
Bare indrøm at mit ex. var det bedste *:-)

/vh >>TSOCM<<
Avatar billede kasseper Nybegynder
01. marts 2001 - 10:33 #29
Virker det ?????
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. april 2001 - 12:35 #30
CYBERZOOM !!!!Hallo er der nogen hjemme ?