Avatar billede dtelya Nybegynder
14. august 2004 - 17:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

variabel og funktion

Hey,

Jeg har en meget simpel funktion hvor jeg er stødt ind i et meget irriterende problem. Herunder ses funktionen. Funktionen modtager id på et felt der skal ændres, og id på et felt hvor værdien hentes fra.

----------------------------------------

function changespan(changefield,getfield){
      document.getElementById(changefield).innerHTML =  document.skabeloninput.getfield.value;
    }

----------------------------------------

Som det ser ud nu bliver "getfield" variablen i sætningen "document.skabeloninput.getfield.value" ikke tolket, og der opstår derfor en fejl idet jeg ikke har et felt ved navn getfield. Dette er meget forståeligt som det ser ud nu, men jeg har prøvet en del forskelligt, og kan ikke få variablen til at blive tolket.

Hvordan får jeg indsat variablens indhold istedet for blot variablens navn. Resultatet burde f.eks være document.skabeloninput.felt1.value.

På forhånd tak :)
Avatar billede roenving Novice
14. august 2004 - 17:19 #1
Brug form.elements !-)

    function changespan(changefield,getfield){
      document.getElementById(changefield).innerHTML =  document.skabeloninput.elements[getfield].value;
    }
Avatar billede dtelya Nybegynder
14. august 2004 - 17:33 #2
Takker det var perfekt.
Avatar billede roenving Novice
14. august 2004 - 17:39 #3
Tak for hjælpen ...
Avatar billede angelod Novice
14. august 2004 - 17:52 #4
Sig mig.. Er det overhovedet tilladt det der? Sådan at få et svar og rent faktisk erkende at det virker, men stadig beholde pointene selv?