Avatar billede big_ossi Nybegynder
13. august 2004 - 22:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

fejl i wml (phpkoden)

hey.
jeg har lavet en side der burde vise en top 5 fra min database.
Den laver fejl og laver et output som er det sidste af php koden fra filen ( kan ses på www.dff.nu/wap/waptop5.wml eller http://www.dff.nu/wap/wap.htm )

min kildekode ser sådan her ud:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.3//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml13.dtd" >
<wml>
<card id="wap.dff.nu" title="DrinksUniverset">
<DIV ALIGN="center"><BR><?php
$con = mysql_connect("server", "bruger", "kode");
mysql_select_db("base");
$result3 = mysql_query("SELECT * FROM drinks ORDER BY hits DESC LIMIT 5") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($result3)) {

echo '<h2><a href="news.display.php?id='.$row['id'].'">'.$row['navn'].'</a></h2>';
}

?></DIV>
</card>
</wml>
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2004 - 12:10 #1
Har du forsøgt at ændre <BR> til <BR />?.
"/" er jo påkrævet i korrekt xml.
Avatar billede janegil Nybegynder
16. august 2004 - 14:37 #2
Ett problem er i hvert fall at en XML-deklarasjon i kildekoden vil bli forsøkt toklet som PHP av PHP.

Se
http://heima.olivant.fo/~styrheim/tools/wap-faq.html#php
Avatar billede morteeart Nybegynder
16. august 2004 - 14:39 #3
palau og så bogstaver er også :P

<br /> er det korrekte i xhtml.
Avatar billede morteeart Nybegynder
16. august 2004 - 14:39 #4
så = små
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2004 - 14:47 #5
-->morteeart: Det har du da fuldstændig ret i. Det samme gælder i øvrigt for WML. Jeg havde fuldstændig glemt den regel, da jeg altid selv bruger lowercase.
Avatar billede morteeart Nybegynder
17. august 2004 - 13:46 #6
Jeg ville nok gøre sådan her:

<? echo'<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>'; ?>
<!doctype wml public "-//wapforum//dtd wml 1.3//en" "http://www.wapforum.org/dtd/wml13.dtd" >
<wml>
<card id="wap.dff.nu" title="drinksuniverset">
<div align="center"><br><?php
$con = mysql_connect("server", "bruger", "kode");
mysql_select_db("base");
$result3 = mysql_query("SELECT * FROM drinks ORDER BY hits DESC LIMIT 5") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($result3)) {
?>
<h2><a href="news.display.php?id=<? echo $row['id']; ?>"><? echo $row['navn']; ?></a></h2
<?
}
?>
Avatar billede morteeart Nybegynder
17. august 2004 - 13:47 #7
ups, lidt slå fejl.

<? echo'<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>'; ?>
<!doctype wml public "-//wapforum//dtd wml 1.3//en" "http://www.wapforum.org/dtd/wml13.dtd" >
<wml>
<card id="wap.dff.nu" title="drinksuniverset">
<div align="center"><br><?php
$con = mysql_connect("server", "bruger", "kode");
mysql_select_db("base");
$result3 = mysql_query("SELECT * FROM drinks ORDER BY hits DESC LIMIT 5") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($result3)) {
?>
<h2><a href="news.display.php?id=<? echo $row['id']; ?>"><? echo $row['navn']; ?></a></h2>
<?
}
?>
</div>
</card>
</wml>
Avatar billede janegil Nybegynder
17. august 2004 - 13:58 #8
Jeg kan ikke stort PHP, men
<?php
ser suspekt ut?
Skal det ikke være bare
<?
Avatar billede morteeart Nybegynder
17. august 2004 - 22:52 #9
janegil:

nej, <? er normal, men nogle fortolkere er sat til at bruge php,
så den mest sikre måde er at bruge <?php

læs evt. mere om det i manualen.
Avatar billede big_ossi Nybegynder
18. august 2004 - 00:46 #10
efter at have læst janegil's svar/link fandt jeg ud af jeg skulle lave det om til en hel php side som bare udskrev en wml side så nu virker det.

tak for hjælpen.

ps. det ser nu sådan her ud i toppen.

<? echo'<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>'?>
<? echo'<wml>'?>
osv osv