Avatar billede gotcha Nybegynder
13. august 2004 - 09:12 Der er 4 kommentarer

Overføre fra ASP-side til Access

Jeg kunne godt tænke mig hver dag at gemme de data, der fås ved en søgning på boligsiden.dk, i en Access-database. Er dette muligt, og i så fald hvordan?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
13. august 2004 - 13:31 #1
Hvad kan du? Kan du finde ud af at gemme i databasen?
Avatar billede gotcha Nybegynder
13. august 2004 - 16:16 #2
Jeg kan sagtens skrive til en database, men problemet er, hvordan jeg læser data fra boligsiden.dk
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
13. august 2004 - 21:21 #3
ok, det bliver jo lidt af et hack, men der findes metoder til det:

Først går jeg ind og laver en søgning på siden, og på resultatsiden højreklikker jeg og ser egenskaber. Her finder jeg adressen:

http://www.boligsiden.dk/resultat.asp?AMT=12&AMAX=&AMIN=&AV=&BT=5&OLD=&PT=1&PMAX=&PMIN=&KOM=731&SIDE=1

Pas på, du kan ikke se slutningen med mindre du trækker musen ned over teksten

Dim TekstIndhold, strUrl

strUrl = "http://www.boligsiden.dk/resultat.asp?AMT=12&AMAX=&AMIN=&AV=&BT=5&OLD=&PT=1&PMAX=&PMIN=&KOM=731&SIDE=1"

Set HTTP = Server.CreateObject("Msxml2.serverXMLHTTP")
HTTP.Open "GET", strUrl, False, "", ""
HTTP.SetRequestHeader "Content-Type","application/x-www-form-urlencoded"
HTTP.Send ""
TekstIndhold= HTTP.Responsetext
Set HTTP = Nothing

Nu er al html hentet ud i variablen TekstIndhold. Og så kommer det sjove, at finde data i html'en
Avatar billede gotcha Nybegynder
24. august 2004 - 08:40 #4
Det lader så til, at jeg skal i gang med en heftig omgang streng-manipulation :)

Hvis du smider et svar, så lukker jeg spørgsmålet...