Avatar billede spritzer Nybegynder
12. august 2004 - 20:18 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Login sysrem driller

Koden bruges i vores forum, filenb hedder forum forum_login.asp

KODEN
------------------------------
<% sectionname="Log In" %>
<!-- #include file="../../include/ny_databaseopkald.inc" -->
<!-- #include file="../../include/adovbs.inc" -->
<!-- #include file="../../include/java.inc" -->
<!-- #include file="global.asa" -->
<!-- #include file="../../include/style.css" -->
<!-- #include file="global-header.inc" -->
    <%
    if request.QueryString("cookei") = "byebye" then
        Response.Cookies("user_id").Expires = Date
        session("user_id") = "0"
        Response.Write("Du er loget ud og cookie er blevet slettet!")
    end if
    %>
    <%
    if request.QueryString("func") = "login" then

        if request.form("user") = "" then
            Response.Write("Du har ikke udfyldt brugernavn")
        Else
        struser = Server.URLEncode(request.Form("user"))
        End if

        Set rs_login = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
        rs_login.open "Select * From [forum_user] WHERE username = '" & struser & "'" , Conn_sites

        if rs_login("password") = request.form("pass") then
                session("user_id") = rs_login("id")

                If request.Form("husk") <> "" then

                username = request.Form("user")
                password = request.Form("pass")
                    Response.Cookies("Glogin")("brugernavn") = username
                    Response.Cookies("Glogin")("password") = password
                    Response.Cookies("Glogin")("huskmig") = "yes"
                    Response.Cookies("Glogin").Expires = now + 365
                Else
                'Nothing
                End if

            if session("URL1") = "" or Request.Form("husk") = "on" then
                response.Redirect("forum.asp?cookie=" & Request.Form("husk") & "")
            Else
                response.Redirect(session("URL1"))
            End if

        Else
            Response.Write("Bruger navn eller password, var ikke rigtigt<br><br><a href='forum_login.asp'>Prøv igen</a>")
        End if
    else

    huskmig = Request.Cookies("Glogin")("huskmig")
    if huskmig = "yes" then
        brugernavn = Request.Cookies("Glogin")("brugernavn")
        password = Request.Cookies("Glogin")("password")
    end if
    %>
<div style="background-color: #7DBAF7; width:100%; padding:10px; font-family:arial; font-size:18px;" class="greyheader"><b>Login</b></div>
<div style="padding:12px; border: 2px solid #7DBAF7; width:100%; font-family: verdana, arial, helvetica, san-serif; font-size:12px; line-height:17px;">
<form action="forum_login.asp?func=login" method="post">
<table width="100%" cellpadding="4" cellspacing="0" border="0">
<tr><td>Brugernavn:</td><td><input type="text" name="user" size="35" <% if huskmig = "yes" then Response.Write " value=""" & brugernavn & """" %>></td></tr>
<tr><td>Password:</td><td><input type="password" name="pass" size="35" <% if huskmig = "yes" then Response.Write " value=""" & password & """" %>></td></tr>
<tr><td><input type="submit" value="login"></td>
<td>Husk Mig  (Cookie)
  <input type="checkbox" name="husk" <% if huskmig = "yes" then Response.Write " CHECKED "%>></td></tr>
</table>
</form>
</div>
    <% end if %>

</TD>
<TD style="font-size:1px;" width="10" VALIGN="TOP">&nbsp;</TD>
<!-- HØJRESPALTE HERFRA -->

<TD bgcolor="#ffffff" width="150" VALIGN="TOP">
<!-- #include file="global-alert.inc" -->
<!-- #include file="modules/spalte_forum.inc" -->
</TD>
<!-- LUK SIDEN MED FAST FOOTER -->

<!-- #include file="global-footer.inc" -->

fejlen

error '80020009'
Exception occurred.

/indhold/forum_login.asp, line 27

---------------------------------------

Jeg er helt blank over for hvad der kan være problemmet, er det mellemrum eller specielle karaktere. Det er lidt kritisk over for vores brugere, så hurtige svar værdsættes
Avatar billede and_ Nybegynder
12. august 2004 - 20:30 #1
bare et forsøg:

udskift denne blok:

if rs_login("password") = request.form("pass") then
                session("user_id") = rs_login("id")

                If request.Form("husk") <> "" then

                username = request.Form("user")
                password = request.Form("pass")
                    Response.Cookies("Glogin")("brugernavn") = username
                    Response.Cookies("Glogin")("password") = password
                    Response.Cookies("Glogin")("huskmig") = "yes"
                    Response.Cookies("Glogin").Expires = now + 365
                Else
                'Nothing
                End if

            if session("URL1") = "" or Request.Form("husk") = "on" then
                response.Redirect("forum.asp?cookie=" & Request.Form("husk") & "")
            Else
                response.Redirect(session("URL1"))
            End if

        Else
            Response.Write("Bruger navn eller password, var ikke rigtigt<br><br><a href='forum_login.asp'>Prøv igen</a>")
        End if

med:
if not (rs_login.bof or rs_login.eof) then
if rs_login("password") = request.form("pass") then
                session("user_id") = rs_login("id")

                If request.Form("husk") <> "" then

                username = request.Form("user")
                password = request.Form("pass")
                    Response.Cookies("Glogin")("brugernavn") = username
                    Response.Cookies("Glogin")("password") = password
                    Response.Cookies("Glogin")("huskmig") = "yes"
                    Response.Cookies("Glogin").Expires = now + 365
                Else
                'Nothing
                End if

            if session("URL1") = "" or Request.Form("husk") = "on" then
                response.Redirect("forum.asp?cookie=" & Request.Form("husk") & "")
            Else
                response.Redirect(session("URL1"))
            End if

        Else
            Response.Write("Bruger navn eller password, var ikke rigtigt<br><br><a href='forum_login.asp'>Prøv igen</a>")
        End if
else
  response.write("Bruger navn eller password, var ikke rigtigt<br><br><a href='forum_login.asp'>Prøv igen</a>")
end if
Avatar billede qweqwe Nybegynder
12. august 2004 - 20:32 #2
DU STILLER SPØRGSMÅL PÅ MIN KONTO
Avatar billede and_ Nybegynder
12. august 2004 - 20:34 #3
forklar nærmere?
Avatar billede spritzer Nybegynder
12. august 2004 - 20:36 #4
Okay nu får jeg ikke fejlen, men den logger stadigt ikke ind... Selv om brugeren og password er korrekt
Avatar billede spritzer Nybegynder
12. august 2004 - 20:37 #5
Jeg stiller spørgsmål på din konto?
Avatar billede and_ Nybegynder
12. august 2004 - 20:46 #6
Vi stripper lige hele din kode... udskift dette:

if not (rs_login.bof or rs_login.eof) then
if rs_login("password") = request.form("pass") then
                session("user_id") = rs_login("id")

                If request.Form("husk") <> "" then

                username = request.Form("user")
                password = request.Form("pass")
                    Response.Cookies("Glogin")("brugernavn") = username
                    Response.Cookies("Glogin")("password") = password
                    Response.Cookies("Glogin")("huskmig") = "yes"
                    Response.Cookies("Glogin").Expires = now + 365
                Else
                'Nothing
                End if

            if session("URL1") = "" or Request.Form("husk") = "on" then
                response.Redirect("forum.asp?cookie=" & Request.Form("husk") & "")
            Else
                response.Redirect(session("URL1"))
            End if

        Else
            Response.Write("Bruger navn eller password, var ikke rigtigt<br><br><a href='forum_login.asp'>Prøv igen</a>")
        End if
else
  response.write("Bruger navn eller password, var ikke rigtigt<br><br><a href='forum_login.asp'>Prøv igen</a>")
end if

Med:
passwd = request.form("pass")
sqlstr = "Select * From forum_user WHERE (username = '" & struser & "' and password = '" & passwd & "'
rs_login.open sqlstr, Conn_sites
  if not (rs_login.bof or rs_login.eof) then
    if rs_login("password") = request.form("pass") then
      response.write("Logget ind...<br>")
      reponse.write("min sql er: " & sqlstr)
    else
      response.write("Forkert login!<br>")
      reponse.write("min sql er: " & sqlstr)
  end if
Avatar billede and_ Nybegynder
12. august 2004 - 20:47 #7
qweqwe>> Vi mangler svar fra dig?
Avatar billede and_ Nybegynder
12. august 2004 - 20:47 #8
Jeg vil gerne have hele outputtet pastet ind her, så jeg kan se efter fejl...
Avatar billede qweqwe Nybegynder
12. august 2004 - 20:50 #9
UNDSKYLD JEG ER HVIS IKKE RIGTIG VÅGEN, DER ER NATURLIGVIS INTET GALT!!! UNDSKYLD.
Avatar billede and_ Nybegynder
12. august 2004 - 20:56 #10
undskyld... glemte lige lidt ;)

sqlstr = "Select * From forum_user WHERE (username = '" & struser & "' and password = '" & passwd & "')"
Avatar billede spritzer Nybegynder
12. august 2004 - 21:00 #11
Bare iorden... slå CAPS LOCK fra en anden gang ;)

And -> Det var struser = Server.URLEncode(request.Form("user")) det lavede bvøvl.

Er der en anden måde man kan få æ,ø og å med?
Avatar billede and_ Nybegynder
12. august 2004 - 21:04 #12
hvordan ser dit loginscript ud... for umiddelbart når du poster, skulle du ikke have problemer...
Avatar billede and_ Nybegynder
12. august 2004 - 21:46 #13
qweqwe >> Du er anmeldt!!! Dette er uacceptabelt.. Nu har jeg set det 2 gange her til aften....!
Avatar billede spritzer Nybegynder
16. august 2004 - 15:54 #14
and lig lige et svar for dit besvær :)
Avatar billede and_ Nybegynder
16. august 2004 - 15:58 #15
svar..... Hvad fandt du frem til???
Avatar billede and_ Nybegynder
25. august 2004 - 17:00 #16
skal vi ikke lige lukke dette spg? :p
Avatar billede and_ Nybegynder
15. september 2004 - 16:14 #17
Så spritzer... Så må det da være tiden for at lukke ikke :p
Avatar billede and_ Nybegynder
18. oktober 2004 - 17:51 #18
->and lig lige et svar for dit besvær :)
-->svar..... Hvad fandt du frem til???
--->skal vi ikke lige lukke dette spg? :p
---->Så spritzer... Så må det da være tiden for at lukke ikke :p

Så skal vi da lukke ikke....
Avatar billede exp Juniormester
30. november 2004 - 15:00 #19
qweqwe >>
Du bedes oprette et spørgsmål med 100 point til _and, samt med reference til dette spørgsmål.

Mvh
exp/coadmin
Avatar billede qweqwe Nybegynder
01. december 2004 - 16:18 #20
Jeg tror ikke at jeg forstår hvad du mener.

Kan and ikke bare svare mig, så acceptere dette
Avatar billede exp Juniormester
01. december 2004 - 17:28 #21
Nej, for du har lukket spørgsmålet.

Du skal oprette en ny tråd på 100 point, skrive "point til _and" i spørgsmål-titlen, og i teksten indsætter du "Ref: www.eksperten.dk/spm/528757"

Mvh
exp/coadmin
Avatar billede and_ Nybegynder
14. december 2004 - 10:46 #22
hva så... ?
Avatar billede exp Juniormester
14. december 2004 - 11:14 #23
qweqwe >>
Du bedes oprette ovennævnte spørgsmål indenfor de næste 24 timer, ellers vil yderligere forbehold blive foretaget.

exp/coadmin