Avatar billede xinux Nybegynder
12. august 2004 - 18:48 Der er 5 kommentarer

Tælle udtræk og udskrive antal..

Hey all..

Jeg har en bunke kommentare til en artikel, og ville gerne have at hver kommentar fik et nummer. Sådan at de besøgende kunne henvende sig til et tidligere svar som på så mange andre community sider.

"#4 - Det har du ret i" (you get the point)

Hvordan kan jeg tælle mine udtræk og give hvert udtræk et nummer?
Avatar billede soes Nybegynder
12. august 2004 - 19:08 #1
En høker løsning vil være at lave en tæller som bliver tælt op for hver gange man løber løkken igennem som udskriver kommentaren. Fx:

count = 1
while(NOT Rs.EOF)
Response.Write("Comment no: #" & count)
Response.Write(Rs("Comment"))
count = count + 1
Rs.MoveNext
wend/loop/what ever
Avatar billede xinux Nybegynder
12. august 2004 - 19:27 #2
Jamen så udskriver den jo bare der hvor den looper? - jeg skal jo kunne skrive det ved siden af brugernavnet f.eks...
Avatar billede locturian Nybegynder
13. august 2004 - 08:58 #3
Antal = 0
If Not Rs.Eof Then
  Do Until Rs.Eof
  Antal = Antal + 1
  Response.Write "Beskeden"
  Response.Write "#" & Antal
  Rs.MoveNext()
  Loop
End If

Går ud fra at du looper alle dine beskeder... Hvis du laver det på en lidt mere HTML agtig måde, som jeg har tendens til at gøre, kan du jo bare sætte <%=Antal%> ind ved siden af navnet... well, u'll get the idea...
Avatar billede soes Nybegynder
13. august 2004 - 17:06 #4
locturian > Er det ikke mere eller minder den samme kode som jeg har skrevet. Ved godt at min kode ikke er korrekt med hensyn til syntax, but...

xinux > Kan du ikke komme med noget kode hvis du ønsker at få en løsning...

/Søndergaard
Avatar billede locturian Nybegynder
13. august 2004 - 23:12 #5
Soes, jo, mere eller mindre det samme, jeg fuldførte bare skidtet ;)