Avatar billede halager Nybegynder
12. august 2004 - 17:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

formmail og spam

Jeg har et site på nettonet hvor jeg kun kan bruge deres formmail script. Mail adressen bliver angivet i en html fil som citeret her:

"<INPUT TYPE=HIDDEN NAME=recipient SIZE=40 MAXLENGTH=40 VALUE="eksempel@domain.dk">"

Er det ikke ren guf for spammere eller hva' ?
Avatar billede fennec Nybegynder
12. august 2004 - 17:17 #1
ikke helt.

da MAXLENGTH=40 er sat til 40. er det begrænset hvormange mailadd der kan stå samtidig. Hvis de skal spamme med den, skal de udfylde mailadd og body teksten igen og igen. Der kan sikkert laves en bot, som kan gøre det, men spammere skal først finde din side, også lave en bot. Jeg vil tro at de har mange andre muligheder for at sende spam, inden de vil bruge din side til det.
Avatar billede halager Nybegynder
12. august 2004 - 17:19 #2
Jeg tænkte nu også på om jeg ikke selv var udsat for at modtage spam, er det ikke nemt at høste adressen når den står frit tilgængeligt ?
Avatar billede roenving Novice
12. august 2004 - 17:27 #3
Principielt jo, men du kan jo sagtens lave en simpel scrambling, f.eks. den olebole har lavet her:

http://www.eksperten.dk/spm/497055
Avatar billede fennec Nybegynder
12. august 2004 - 17:30 #4
>> halager
Det har du ganske ret i.

Hvis olebole's eks er lidt for indviklet, kan du jo starte i det simple.

function insertMailadd()
{
  temp1 = "eksempel"
  temp2 = "@"
  temp3 = "domain.dk"
  document.DinForm.recipient.value = temp1 + temp2 + temp3
}
Avatar billede halager Nybegynder
13. august 2004 - 08:29 #5
Tak for kommentarene, jeg kan godt se hvad i mener. Jeg ville nu helst have lavet en "rigtig" løsning med adressen gemt i f.eks. et php script, men det vil NETTONET (!) altså ikke være med til :-(.
Vil i have point så send lige et svar.
Avatar billede roenving Novice
13. august 2004 - 13:21 #6
Det hjælper jo ikke noget at have det i et php-script, hvis det er en formmail ...

-- medmindre selvfølgelig, du selv laver formmail-scriptet, og deri bruger din egen mail-sender !-)
Avatar billede halager Nybegynder
13. august 2004 - 17:31 #7
Øhh, hvis jeg har formen på en html side og scriptet liggende i en anden fil.
er det så ikke sikkert, adressen står jo kun i scriptet og ikke i html filen.
Og så sender som eks.:
"mail($SendTo, $Subject, $MsgBody, $SendFrom)"
Avatar billede roenving Novice
13. august 2004 - 17:45 #8
Præcis hvad jeg mente ...

-- men de fleste formmails virker på den måde, at du sender recipient som et skjult felt, og der står adressen jo så i klartekst i html-koden !-)
Avatar billede halager Nybegynder
23. november 2004 - 14:10 #9
lukker