Avatar billede mattiw Nybegynder
11. august 2004 - 15:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mangler ca. 3,7 gb efter fejlagtig kopiering

Hey

Jeg stod igår og skulle til at kopiere en fil på ca. 4 gb fra min stationære til min laptop.
Uheldigvis gik min laptop ud under kopieringen som følge af en fladt batteri ;)

Det var i sig selv ikke slemt, men da jeg havde fået strøm på igen og skulle til at kopiere filen over igen var der pludselig ikke plads nok..

Jeg går ud fra at windows "tror" at filen ligger der selvom den i realiteten ikke gør.. hvis i forstår..

Windows siger at harddisken er på 46,1 gb, hvilket passer fint.
Windows siger også at jeg har brugt 44,0 gb på disken, hvilket ikke passer.

Programmet FolderSize siger at jeg har 40,4 gb hvilket passer.

Nu er spørgsmålet så hvordan jeg får mine tabte gb igen?

* Jeg har kørt scandisk, defragmentering og checket drevet via windows' explorer. Uden nogen forandring.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
11. august 2004 - 15:23 #1
Har du prøvet en Diskoprydning?

Den forsvundne fil er sikkert skjult og/eller en systemfil, lave en søgning på store filer og medtag skjulte filer og systemmapper, så vil du nok kunne finde den
Avatar billede mattiw Nybegynder
11. august 2004 - 15:33 #2
diskoprydning gjorde heller ikke nogen forskel

jeg har slået "skjul systemfiler" fra samt slået "vis skjulte filer" til, så det er ikke det.

Der er sket en fejl med filsystemet i forbindelse med kopieringen, den blev ca 10% inde i kopieringen
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. august 2004 - 17:02 #3
"This behavior may also occur after a system malfunction or a power outage that causes volume corruption to occur."
taget herfra , http://support.microsoft.com/?kbid=315688
Avatar billede mattiw Nybegynder
11. august 2004 - 18:10 #4
jeg prøvede at køre CHKDSK D: /F genstartede og lod scanningen køre igennem.

Der skete dog ikke nogen forandring, der er stadig kune 2,08 gb ledig plads på disken...

Jeg prøvede at højreklikke på drevet og se egenskaber for det. Der viser den at der er brugt 44,0 gb

Så prøvede jeg at gå ind i mappen, markere alle mapper/filer og trykke egenskaber. Der viste den at der var brugt 39,4 gb..

Hader det ****
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2004 - 18:48 #5
prøv
CHKDSK D: /F /r
r står for at rette defekte sektorer
/R              Locates bad sectors and recovers readable information
                (implies /F).
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
12. august 2004 - 10:46 #6
Jeg har testet mit eget c drev på samme måde. Det har 9.76 Gb, og der er brugt 4.13 Gb. Men filer og mapper fylder kun 3.97
Avatar billede mattiw Nybegynder
12. august 2004 - 22:21 #7
ldanielsen, der vil altid være en forskel.

Men nu ved jeg at der var plads nok til at kopiere filen inden jeg begyndte..
Og da jeg senere prøvede igen var der ikke engang den halve plads..
Avatar billede mattiw Nybegynder
12. august 2004 - 22:21 #8
har nu prøvet chkdsk med f og r parametre... ingen forskel..

resultatet kom ud som følgende

Kontrol af ledig diskplads er fuldført.

  48355618 KB samlet diskplads.
  46035200 KB i 43387 filer.
    17592 KB i 2166 indeks.
        0 KB i beskadigede sektorer.
    113070 KB i brug af systemet.
    65536 KB i brug af logfilen.
  2189756 KB diskplads til rådighed.

      4096 byte i hver allokeringsenhed.
  12088904 allokeringsenheder i alt på disken.
    547439 allokeringsenheder til rådighed på disken.
Avatar billede mattiw Nybegynder
08. september 2004 - 23:02 #9
Hvis der skulle være nogle interesserede fandt jeg fejlen.

Det viste sig at Norton Antivirus gemmer alle slettede filer indtil man "purger" dem fra sin papirkurv. Filerne er der også selvom kurven er tom...
Avatar billede mattiw Nybegynder
08. september 2004 - 23:02 #10
-