Avatar billede blackautt Nybegynder
11. august 2004 - 13:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

At terminere sit program

Ok, for 15 lette point, hvordan får jeg et console program til at lukke sig selv? Jeg ved det er et totalt n00b spørgsmål, men jeg kan ikke lige hitte ud af det... (jeg bruger mange funktioner som krydser rundt mellem sig selv, min kode er ikke særlig pæn)

Programmet skal sådan set bare "self-terminate" når man trykker "q" for quit...
Avatar billede arne_v Ekspert
11. august 2004 - 13:26 #1
exit(0);

eller

exit(1);

så slutter programmet.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. august 2004 - 13:28 #2
exit er erklæret i stdlib.h

værdien returneres til styre systemet som exit status

0 = OK og  >0 = fejl på DOS/Windows/Linux/Unix

Der er faktisk nogle pæne værdier EXIT_SUCCESS og EXIT_FAILURE som virker
på alle platforme
Avatar billede arne_v Ekspert
11. august 2004 - 16:22 #3
OK ?
Avatar billede blackautt Nybegynder
11. august 2004 - 16:32 #4
Det virker storartet! .. takker Arne :)