Avatar billede d797fni Nybegynder
10. august 2004 - 08:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

refresh parent.frame ?

På min hovedside findes 3 iframes. Hver især har tilknyttet en "New" knap som kalder new.asp. Formen på new.asp kalder new_01.asp.

Det jeg gerne vil er at refreshe den frame hvori der blev klikket New (lige meget hvilken en af de 3 frames der er), dette skal ske når new_01.asp er kørt færdig.

hvordan fanger jeg den frame?? noget parent.frame.window.opener eller hvad ?

Spørg gerne hvis i ikke forstår *s*
Avatar billede horsmark Nybegynder
10. august 2004 - 09:12 #1
på new_01.asp siden

<body onload="window.parent.location.href = 'mainsiden.asp'">
Avatar billede d797fni Nybegynder
10. august 2004 - 09:17 #2
hmmmm, jeg glemte lige at fortælle at new.asp og new_01.asp åbner i sin egen iframe.

Det skal foregå uden at jeg skal specificere et filnavn, det skal kun være den specifikke iframe der opdateres
Avatar billede horsmark Nybegynder
10. august 2004 - 09:32 #3
1. Er det iframen der skal reloades ?
2. Er det iframen OG parent der skal reloades ?
Avatar billede roenving Novice
10. august 2004 - 11:13 #4
<button onclick="parent.new.location.href='new.asp';setTimeout('self.location.reload(true)',500);">New</button>
Avatar billede d797fni Nybegynder
10. august 2004 - 11:59 #5
horsmark: det er den iframe som har kaldt new.asp der skal reloades. Alle 3 iframes kan kalde new.asp, men det skal kun være den har kaldt den der reloades.

roenving: Findes der ikke en vej tilbage til den iframe som har startet new.asp, som så starter new_01.asp? Uden jeg skal bruge navnet på Iframe'n.
Avatar billede roenving Novice
10. august 2004 - 12:12 #6
Næh, ikke umiddelbart, men man kan da godt lave noget med en variabel i parent-framen, som holder styr på det ...

-- men umiddelbart er en løsning, som initieres inde fra framen at foretrække, da vi så ikke har problemer med at finde vores window-objekt !-)
Avatar billede d797fni Nybegynder
04. oktober 2004 - 08:48 #7
Har selv løst problemet