Avatar billede frankness Nybegynder
09. august 2004 - 17:34 Der er 12 kommentarer

Spontane genstart og blå skærm

Har lige fået nyt bundkort Asrock k7s8x 3.0 og nye ram. 256 mb no name pc3200 ram..

Men fra dag 1 har jeg ikke haft andet end problemer.. under Windowa installen kommer der blå skærm op.. (det er når den skal til at kopirer filerne til installen) det er altid noget med en Read fejl.. men sad heldig hvis med en gammel HD med windows på. men lige pluslig genstarter den spontant..

Sider lige nu inde i administrationen. og kigger på fejl logs..

Poster lige en kopi af den ene

Hændelse-ID: 7011

Timeout (30000 millisekunder) mens der ventedes på et transaktionssvar fra tjenesten NVSvc.

og under program fejl loggen. ser de såren her ud

Fejlagtigt program iexplore.exe, version 6.0.2600.0, fejlagtigt modul mshtml.dll, version 6.0.2600.0, fejlagtig adresse 0x00118978.

Kan det værer mine ram der driller??

Og nej kan ikke teste.. har ingen i nærheden der har ddr ram.. og floppy drevet har jeg smidt ud (forældet) så kan ikke engang lave ram test :S

Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2004 - 17:50 #1
Denne cdrom indeholder memtest86 (blandt mange andre ting)
http://www.ultimatebootcd.com
Jeg ville teste ram'ene hvis jeg var dig.
Avatar billede nopsen Ekspert
09. august 2004 - 19:07 #2
Du kan ikke bare sætte en en harddisk i maskinen med et styresystem som er installeret på et andet bundkort uden den vil fejl, for at det kan virke skal du køre en repair først.
Når man får fejl under installationen på det omtalte sted, altså når den er i gang med at hive systemfiler over, skyldes det i de fleste tilfælde fejl på bundkort, ram eller harddisk, dette forudsat slf at du har sørget for at "load default setting" i bios og ellers efterfølgende sætter den korrekt op inden installationen påbegyndes.
Ram og harddisk kan du teste med de programmer der ligger på den bootcd som tonnybrandt har givet dig et link til.
Avatar billede frankness Nybegynder
09. august 2004 - 22:42 #3
nu har jeg testet mine ram og HD. ingen fejl der.. Hmmm sidste udvej tilbage det må værer bunkortet der driller.. så er der vel ikke andet for end at få det byttet. Tak for hjælpen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2004 - 22:53 #4
Du kan også have fået noget snavs ind. Hvis du har mod på at bruge ½ time mere på den skal jeg gerne checke en HiJakThis log for dig:

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede frankness Nybegynder
10. august 2004 - 16:09 #5
Tonny her er loggen

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 16:11:06, on 10-08-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\spil\nymapp~1\steam.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\Tmntsrv.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCPFW.exe
C:\programmer\Winamp\winamp.exe
D:\mIRC\mirc.exe
C:\programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCCClient.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Pop3trap.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\spil\nymapp~1\steam.exe" -silent
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 16:38 #6
Genstart i fejlsikret tilstand, scan med HiJackThis og fix disse:

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

Genstart normalt. Du behøver ikke komme med en ny log. Den var faktisk ren.

Derudover bemærker jeg at du ikke er opdateret med Servicepack 1 på hverken XP eller IE. Det bør du gøre hurtigst muligt.

Derudover så jeg en side hvor det lader til at fejlene har med drivere at gøre. Så smid cdrom'en der fulgte med bundkortet i maskinen og få opdateret alle drivere. Mht grafikkortet, så hent den nyeste driver og installer den.
Avatar billede frankness Nybegynder
10. august 2004 - 16:54 #7
har lige kigget på ders bios opdates..

2.50

1. Support AMD Sempron (Thorton core) 2800+ CPU.
2. With DAWICONTROL SCSI card, SCSI CD-ROM has higher booting priority than SCSI HDD.

2.40

1. Support AMD Sempron (Thoroughbred core) 2400+, 2500+, 2600+, and, 2800+ CPU.
2. If Aopen 16X DVD-ROM or Combo DVD-ROM is connected with HDD on same IDE channel, system should login to
  Windows XP correctly.
3. RAM Flexibility option was added.
4. Fine tuned ATi 9800SE AGP cards.

2.30

1. Fine tuned ATi 9800 AGP card.
2. If CD-ROM is connected with HDD on same IDE channel, Windows XP can be installed correctly.
3. "IDE Driving" option was added in the BIOS setup.
4. Athlon XP 2600+ CPU should be displayed correctly on the POST.
5. Low speed fan should be detected correctly.

2.20

1. SiS 180 SATA card can be selected from boot menu.
2. Create a BIOS setup option to enable or disable USB 2.0 controller.
3. RTC alarm power on function should work correctly after shutting down from XP.

1.90

1. Support K7S8X R 3.0 hardware reversion.

den anden nyeste er interesant.. har nemlig en Thoroughbred XP 2600.. men bios'en viser den er fra 2003 engang.. burde jeg opdate bios'en?? kunne det værer det??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 19:01 #8
Jeg forsøgte at se datoer på de forskellige versioner men det lykkedes ikke at komme ind på downloadsiden.
Men jeg synes du skal opdatere bios.
Ikke kun fordi din cpu først understøttes i 2.40, men også fordi der i 2.30 står:
>> 2. If CD-ROM is connected with HDD on same IDE channel, Windows XP can be installed correctly.
Det kunne tyde på at de havde problemer med dette før, og det vil muligvis passe med din oprindelige fejl under installationen.
Avatar billede frankness Nybegynder
10. august 2004 - 19:56 #9
men Sempron er det ik en anden form for CPU?? har nemlig en amd ahtlon 2600XP Thoroughbred. og ja der er faktisk en HDD på samme cabel som min brænder.. men den Hdd er en slave. min master er på IDE1 og cd-brænder og slave HDD på IDE2.. men kigger lige på det
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 20:03 #10
Jo, set fra bundkortet's synsvinkel, så er det en anden cpu, men der er såvidt jeg ved kun meget lidt forskel på en Tbread og en Sempron.
Jeg fandt denne artikel hvis du vil læse mere om Sempron:
http://tech-report.com/reviews/2004q3/sempron/index.x?pg=1
Avatar billede frankness Nybegynder
10. august 2004 - 20:39 #11
takker..

Foresten. nu har jeg en logitech mx 510 mus.. burde den optiske del ikke værer slukket når commen er slukket?? for det er den ikke nu her
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 20:47 #12
Øhh, det er jeg ikke sikker på. Jeg har hørt før om optiske mus der ikke slukker, men da jeg kun bruger optisk mus på min bærbare, så slukker den altid sammen med computeren, så jeg ved det faktisk ikke. Der er såvidt mig bekendt strøm på ps2 porten selv når computeren er slukket.